تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

مشاور رئیس جمهور: مهرورزی دولت نهم از رحمانیت پروردگار است

مشاور رئیس جمهور ایران پایه اساسی سیاست خارجی دولت نهم را توحید، انقلاب و اسلام ذکر کرد.

به گزارش زمانه، مجتبی ثمره‌هاشمی که صبح امروز در برنامه صبحگاهی شبکه دوم سیما حضور یافته بود با اعلام این مطلب گفته است: توحید، جوهر عالم است و روی سیاست‌خارجی ما انعکاس عملیاتی دارد.

به اعتقاد ثمره هاشمی: توحید یعنی تمام قدرت از آن خداست، تمام قدرت‌ها مقهور خدا هستند و قدرت‌های دنیا بی‌تاثیرند، پس دیپلماسی باید متکی به قدرت لایزال الهی باشد و دیپلمات ما هم بدون آن که ترسی به خود راه دهد، مقتدرانه عمل کند.

مشاور ارشد احمدی‌نژاد در تشریح مبانی سیاست‌خارجی دولت نهم تصریح کرد که چون خداوند متعال حکیم و عادل است، سیاست خارجی ایران هم اکنون بر پایه حکمت و عدالت‌جویی می‌چرخد.

ثمره هاشمی، همچنین تاکید کرد که سیاست خارجی احمدی نژاد "رحمة للعالمین" است زیرا خدا، رحمان و رحیم است. مهر ورزی دولت نهم نیز برگرفته از رحمانیت پروردگار است.

مشاور رئیس جمهور با تاکید بر این‌که گفتار و رفتار آقای احمدی نژاد، عین اعتدال و صواب است، گفته است: سخنان جناب رئیس‌جمهور در مورد هالوکاست، باعث عزت ملت ایران شد و تمام مسلمانان فهمیدند که اسرائیل روی آب است.

مجتبی ثمره هاشمی، دارای فوق لیسانس شهر‌سازی است و گفته می شود طی 28 سال گذشته با احمد نژاد رفاقت بسیار نزدیک داشته است.

نظرهای خوانندگان

هفت شهر عشق را عطار گشت
ماهنوز اندر خم یک کوچه ایم

جدا به مردم ایران تبریک می گم که در قرن بیست و یکم و با توجه به تمام پیشرفتهای بشر در تمامی زمینه ها هنوز هم فردی از هیئت حاکمه مزخرفاتی اینچنینی بیان می دارد.

-- احسان کاظمی ، Jan 6, 2008 در ساعت 01:00 PM

احسان خان اینطور هم نمی‌ماند.
بالاخره یکروزی هم دادگاههای خلق تشکیل می‌شوند. و کسانی که در عین خونسردی و با قیافه‌های مقدس مابانه به مردم ستم می‌کنند با لباسهای یونیفرم زندانیان حاضر شده و محاکمه می‌شوند.

-- آریو ، Jan 6, 2008 در ساعت 01:00 PM

کسی که می‌گوید: توحید، جوهر عالم است و روی سیاست‌خارجی ما انعکاس عملیاتی دارد، نه معنی توحید را می‌داند نه معنای جوهر و نه از روابط سیاسی چیزی سر در می‌آورد! تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!

-- سوشیانت ، Jan 7, 2008 در ساعت 01:00 PM

امیدوارم آقای ثمره هاشمی هم روزی از این حکمت و رحمانیت و عدالت جویی و حکمت بهره مند شوند قطعاً هنوز معنی این مفاهیم را درک نکرده اند امیدورام همچنان که ملت بی نصیب نیستند شما هم بی نصیب نباشید و دامان شما را هم بگیرد با این مفاهیم خون به دل مردم کرده اید نه عیاذ بالله تا چند وقت دیگر اعای خدایی می کنید دیر نمی پاید ...چقدر فرعون و نمرود و امثال اینها به بدکاری خودشان افتخار می کنند چون بعد سالها می بینند از خودشان بدتر هم هست که ادعای خدایی کند این که در مسیر کمال همۀ سعی بر جوهریت داشته باشند آرزوی هر انسانی است اما اینکه یک نفر در جایگاه شما قادر به تشخیص این صفات در بندۀ دیگری مثل خود باشد جای تعجب است چون تشخیص این امر به عهدۀ قادر متعال است نه شما.

-- مرمر ، Jan 7, 2008 در ساعت 01:00 PM

احمدي نژاد خامنه اي خاتمي نيك اهنگ من تو هيچكدام از مريخ نيامده ايم همه از دل اين خاك دروغگو پرور بيرون امده ايم هر كس ديگري هم بيايد . اصلا همان مزرعه حيوانات

-- reza ، Jan 28, 2008 در ساعت 01:00 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)