تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

هشدار نسبت به خطر رقاصه شدن جوانان متدین

رییس دادگاه ویژه‌ روحانیت استان قم با هشدار به روحانیون و خانواده‌های مذهبی، گفته است: اگر روحانیت نتواند از دین و ایمان مردم محافظت کند، گرایش جوانان به ماهواره و رقاصه شدن جوانان خانواده‌های متدين دور از انتظار نیست.

به گزارش زمانه، حجت السلام عبدالله عبدالهي که دیروز در جمع روحانیون استان زنجان سخن‌رانی می‌کرد با تشریح ناهنجاری‌های اجتماعی، از روحانيون و مبلغين خواسته است كه مردم را نسبت به مسايل انحرافی روشن كرده و ذهن آنان را از خرافات پاك كنند.


رواج پارتی های زیرزمینی در بین جوانان ایرانی نگرانی روحانیون را تشدید کرده است (عکس تزئینی)

عبدالهي، شمار روحانيیون حاضر درصحنه در مقطع زماني 1357 را بين 8 تا 10هزار نفر براي جمعيت 36 ميليون نفري ايران ذكركرده و گفته است: كمتر از هزار نفر اين روحانيون به معناي واقعي انقلابي بودند كه توانستند قدرت 2500 ساله باطل را با هدايت مدبرانه خود، متلاشي كنند.

او بابيان اين‌كه امروز جمعيت روحانيون حاضر درصحنه‌هاي مختلف كشور بيش از 160 هزار اعلام کرد و گفت که در زمان كنوني از میان "صد و ده كشور جهان"، تنها ايران طلبه تربيت مي‌كند.

عبدالهی همچنین تصریح کرده است: امروز امواج و برق شمشير دشمنان و حملات نظامي آن‌ها جاي خود را به برق برنامه‌هاي ماهواره‌اي، امواج راديويي و حملات فرهنگي تخريب‌كننده داده است.

نظرهای خوانندگان

من به عنوان یک زن که هنوز دختر است و شوهر هم نکرده به این آقا میگویم :آقای روحانی احترام خودت را نگه دار تو چه کاره ای که برای من فتوای بد و خوب صادر می کنی تو نمازت را بخوان مگر من کاری به نماز تو دارم که تو به رقص من و رقاصه شدن من ایراد می گیر ی! نکند میترسی ناندانیت خراب شود. کاری نکن که من هم فتوا بر علیه تو بدهم تا کارت زار شود. برگرد به مسجد، نکند که چون در مسجد کسی نیست اینک به قول اسماعیل خویی «هنگامه به گذر» گذاشته ای و در بیرون از مسجد حکم ارتداد میدهی و ایراد می فرمایی. نکن کاری که من هم فتوا بدهم و تو از ترس رنگت زرد شود.

-- راحله قمی ، Jan 6, 2008 در ساعت 03:06 PM

خانم راحله قمی بنده در این زمینه به شما اقتدا می کنم و اگر فتوای بر ضد این ... صادر کردین، برای برقرار کردن آن حکم جهاد فی سبیل الله خواهم کرد.

-- دن سیفون ، Jan 6, 2008 در ساعت 03:06 PM

لبیک یا راحله لبیک!
لبیک یا دن سیفون لبیک...

-- فاطر ، Jan 6, 2008 در ساعت 03:06 PM

من اگر جای شما بودم، این عکس را برای این خبر انتخاب نمی کردم.

-- مهری ، Jan 6, 2008 در ساعت 03:06 PM

در سطر هشتم «نابهنجاري» غلط است وبايد بنويسيد «ناهنجاري».معناي نوشته شما مثل اين است که بنويسيم « بيباادبي». عمداً سرهم نوشتم!

-- اديبي ، Jan 6, 2008 در ساعت 03:06 PM

خطر رقاصگی خیلی مهم است و واقعا جای نگرانی دارد.
الال همه ی دنیا با معضل رقاصه شدن روبروست و این مساله بر هر چیز دیگری رجحان دارد. در ادبیات سیاسی از آن به عنوان بحران رقاصگی هم یاد شده است.

-- avesta ، Jan 6, 2008 در ساعت 03:06 PM

خطر رقاصگی خیلی مهم است و واقعا جای نگرانی دارد.
الال همه ی دنیا با معضل رقاصه شدن روبروست و این مساله بر هر چیز دیگری رجحان دارد. در ادبیات سیاسی از آن به عنوان بحران رقاصگی هم یاد شده است.

-- avesta ، Jan 6, 2008 در ساعت 03:06 PM

ایمانی که با رقص از بین برود بهتر است برود.

-- Ramin ، Jan 6, 2008 در ساعت 03:06 PM

ممنون از آقا پسرای نازنين که گوش به فرمان فتوای منند. اما با سلام دوباره به آن آخوند بايد بگويم:
رقاصه ام و هر که چون اهل بود**
قردادن من به نزد او سهل بود**
رقصيدن من حق ز ازل می دانست**
گر قر ندهم علم خدا جهل بود**
به جون آخوند که من برای اهميت به علم خدا میرقصم حالا تو خوشت بياد يا نياد فرقی نمی کنه. تو فقط می تونی ما رو ببری تو زندون اوين و زندون همدون مثل آون دوتا زهرا بهمون تجاوز کنی شکنجمون کنی و بعدم بکشيمون. ولی آخه آخوند جان مگه تو چند نفر رو می تونی بکشی؟

-- راحله ی قمی ، Jan 6, 2008 در ساعت 03:06 PM

بالاخره واژه ابله بايد يك مصداقي پيدا كند.

-- مريم ، Jan 6, 2008 در ساعت 03:06 PM

و البته «نابهنجاری» درست است و با آن لغت من درآوردی «بيباادبی» هيچ رابطه ای ندارد. همچنانکه « نابهنگام» هم درست است، و «نابخرد» هم درست است. و اين را نوشته تا آن ملا بداند که رقصيدن ذهن را باز می کند نه تقوای خرافی!

-- راحله ی قمی ، Jan 6, 2008 در ساعت 03:06 PM

ببخشید یک اشتباه محاسباتی لپی در پست قبلی بود، لطفاً این مورد رو درج کنید.

با آمار آقای عبداللهی، با یک حساب سرانگشتی می بینیم که در ایران 70 میلیونی برای هر 437 نفر یک آخوند هست در حالی که مطابق آمار World Resources Institute می بینیم که در ایران برای هر 2222 نفر یک پزشک داریم. با این حساب نسبت آخوندها 5 برابر پزشک هاست!

-- فرهاد ، Jan 7, 2008 در ساعت 03:06 PM

با نهایت احترام به کامنت نویسان بالا ، چه بخواهیم و چه نخواهیم اسلام در تفسیر رسمی آن دین رسمی ایران است و اکثریت بزرگ مردم آن را میخواهند. اسلام هم مسیحیت نیست بلکه به همه کار آدم کار دارد. ولی تا وقتی اکثریت ایرانیها حالا به هر دلیلی که باشد دنبال این حکومتند قانون کشور این است و قانون هر کشوری هم محترم است. نمی پسندید مثل این حقیر مهاجرت بفرمائید. همان طور که الآن پای کامنت دیگری هم نوشتم "گر تو نمی پسندی تغییر ده قضا را".

-- بهمن ب ، Jan 7, 2008 در ساعت 03:06 PM

اگر روزی در ایران ریشه حکومت
کنده شود فقط و فقط بوسیله جنبش و مبارزه زنان ایران نهال یک حکومت با فرهنگ دموکراتیک
بارور میشود و دشمن واقعی هنر فرهنگ و آزادی یعنی آخوندنقش خود را ازدست خواهد داد.
بقول مولانا مولوی
فتنه از عمامه خیزد نی زخم
ماهی از سر گنده گردد نی زدم.

-- mchamasemani@yahoo.cm ، Jan 7, 2008 در ساعت 03:06 PM

the sooner the mullahs goes forever, the better Iranian can lead a normal life again. Shiaism of mullahs destroy the peaceful modern Islam. Get rid of mullahs please and save Iran!

-- mahmood shirazi ، Jan 7, 2008 در ساعت 03:06 PM

با سلام من هم با نظر خانم مهری موافقم . تصویر خوبی رو برای این موضوع انتخاب نکردید .بجای این میتوانستید سمبل واقعی زن ایرانی را در صحنه های مختلف علمی و سیاسی و کار وتلاش به تصویر بکشید.

-- نیلوفر ، Jan 7, 2008 در ساعت 03:06 PM

ببخشید خانم نیلوفر و مهری وقتی موضوع بحث دربارۀ رقص است چطور ممکن است عکس یک خانم مدیر را پشت میز کارش نشان بدهند؟درثانی به این تصاویر با چشم بد نگاه نکنید برای ما که توی ایران نیستیم دیدن این تصاویر باعث میشود که بدانیم هنوز بعضی از جوانها هستند که کاری به این حرفها ندارند و کار خودشان را می کنندولی وقتی تو خونه تو خیابون تو دانشگاه تو محیط کار همه با چماق می خواهند بزنند تو سرت خوب کار می کشه به زیرزمین و پارتی و هزاران چیز دیگر.فقط خدا جوانان ما را حفظ کند.این آقایان هم بهتر است بجای اینهمه طلبه پروری و این هزینه های هنگفتی که صرف تربیت بی تربیتی این اشخاص می شود این ممکلت را در زمینه های فرهنگی جلو می بردند تا به بن بست نرسند خوب چی شد این همه طلبه تربیت کردید یک نفر حاضر نیست به حرف شما با میل گوش کند مگر با چماق و به زور که اون دیگر گوش دادن نمی شه.اون از این گوش شنیدن و از اون یکی در کردن است.

-- mar mar ، Jan 7, 2008 در ساعت 03:06 PM

منظور من این نبود که رقص رو محکوم کنم . ما که در خارج از ایران هستیم باید چهره واقعی زن ایرانی رو به بقیه بشناسانیم .وبگوییم مشکل ایرانی از دست دادن همه آزادیهاست وگرنه برای رقصیدن که مشکلی نداره . توی خونه . توی مهمونی و جشنها وهر جمعی میتونند برقصند .اما آیا مشکل همینه؟

-- نیلوفر ، Jan 9, 2008 در ساعت 03:06 PM

مثلا DJ حاج اكبر ...

.

واقعا به جوانان "متديني" كه در حال رقاصه شدن هستند افتخار مي كنيم

.

تدين نزد ايرانيان است و بس !

-- بدون نام ، Jan 11, 2008 در ساعت 03:06 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)