تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خبرنگار گاردین از ایران اخراج شد

خبرنگار گاردین در تهران بعد از سه سال کار در ایران ناچار به ترک کشور شد.

به نوشته روزنامه گاردین، رابرت تیت پس از اینکه درخواست ویزا و اجازه اقامت اش از سوی مقامات وزرات ارشاد رد شد مجبور شد ایران را ترک کند.

او که 43 سال دارد اکنون به اتفاق همسر ایرانی اش به بریتانیا بازگشته است.

وزارت ارشاد توضیحی در باره عدم تمدید ویزای رابرت تیت نداد ولی به گاردین اعلام کرده است که می تواند خبرنگار دیگری به تهران اعزام کند.

ماه مارس گذشته هم مقامات ایرانی که از گزارشهای رابرت تیت ناراضی بودند به او دستور دادند که باید کشور را ترک کند اما مدتی بعد گاردین توانست اجازه اقامت او را تجدید کند و به او اجازه داده شد که در ایران بماند.

رابرت تیت دومین روزنامه نگار بریتانیایی است که در شش ماه گذشته از ایران اخراج می شود. در ماه جولای نیز انگس مک داول خبرنگار ایندیپندنت به شیوه مشابهی کارش متوقف شد.

اخراج مک داول هم بدون توضیح بود اما کمی پیش از آن او برای وارد شدن به یک منطقه نظامی مدتی بازداشت شده بود.

دو خبرنگار قبلی گاردین هم از ایران اخراج شده اند. ژنیو عبده در سال 2001 وقتی از ایران برای سفری خارج شد به او گفته شد حق بازگشت ندارد زیرا با اکبر گنجی بدون اجازه مصاحبه ای کرده بود. یک خبرنگار دیگر گاردین هم چون از شهز زلزله زده بم بدون اجازه رسمی گزارش تهیه کرده بود در سال 2004 احراج شد.

نظرهای خوانندگان

دیگر کار رسوائی و پارانوی حکومت بجائی رسیده گه دست اربابان خود را نیز گاز میگیرد.
تفو برتو ای بخت گردون تفو

-- میز ابولحسن خان صاحب جمع ، Jan 5, 2008 در ساعت 08:23 PM

بی جهت دولت ايران را به ضديت با خبرنگاران خارجی متهم نکنيد. تعداد خبرنگاران ايرانی که از ايران اخراج شده يا فراری داده شده اند از تعداد خبرنگاران خارجی اخراج شده خيلی بيشتر است.

-- بهنام ، Jan 5, 2008 در ساعت 08:23 PM

دولت ایران بی دلیل کسی را اخراج نمیکند باید دید خبرنگار مزبور چه کار کرده

-- بدون نام ، Jan 5, 2008 در ساعت 08:23 PM

گزارشهاي رابرت تيت را خوانده ايد تماما با ابزار قرار دادن برخي از انجمن هاي غير دولتي ، ايرانيان را تحقير مي كرد.اگر برخي از آثار باستاني ما خراب بشود بدانيد كار اين آقايون انگليسي است كه آنرا گردن دولتي ها بياندازند.آخه تفرقه بيانداز و حكومت كن شعار انگليس ها است كه هنوز به آن شعار اعتقاد دارند.

-- بدون نام ، Jan 12, 2008 در ساعت 08:23 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)