تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

احتمال درخواست شیرین عبادی برای نبش قبر زهرا بنی‌‌یعقوب

به گزارش سایت کانون زنان ایران شیرین عبادی برنده صلح نوبل و وکیل خانواده زهرا بنی‌یعقوب، پزشکی که در بازداشتگاه امر به معروف همدان جان سپرد، گفته است که برای تشخیص شکستگی جمجمه او درخواست نبش قبر خواهد داد.

زهرا بنى یعقوب، پزشک حدود دو ماه و نیم پیش پس از بازداشت توسط نیروهای بسیج، و بازداشت 48 ساعته در بازداشتگاه ستاد امر به معروف و نهى از منکر همدان از جان سپرد و مسئولان قضایی علت مرگ او را خودکشی اعلام کردند، در حالی که خانواده او از همان ابتدا این فرض را غیر قابل قبول دانستند.

به گزارش کانون زنان ایران، شیرین عبادى که یکى از چهار وکیل پرونده زهرا بنی‌یعقوب است گفته که "هنگام شستن جسد دکتر زهرا بینى و گوش او خون‌ریزى کرده، شخصاً با چند نفر دکتر متخصص حرف زدم که آن‌ها این خو‌ن‌ریزى را نشانه‌اى از ضربه مغزى دانستند. بنابراین در خواست نبش قبر را ارایه کردیم چون اثر ترک یا شکستگى در جمجمه تا سال‌هاى بسیارى در استخوان باقى مى‌ماند."

بنا بر همین گزارش شیرین عبادى گفته است "با وجود مدارک مستدل، خیلى بعید است که زهرا خودکشى کرده باشد وبراى رفع هرگونه شبهه، این پرونده باید در تهران رسیدگى شود."

نظرهای خوانندگان

اميدوارم حقايق روشن شود

-- شيما ، Jan 4, 2008 در ساعت 05:25 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)