تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

درخواست تحقیقات بین المللی در باره ترور بوتو

در حالی که دولت پرویز مشرف همچنان معتقد است که القاعده در ترور بی نظیر بوتو دست داشته است، حزب مردم پاکستان خواستار تحقیقات مستقل بین المللی زیر نظر سازمان ملل در باره چگونگی ترور نخست وزیر پیشین پاکستان شد.


حزب مردم پاکستان از تحقیقات دیرهنگام و ناکافی دولت پاکستان خشمگین است

به دنبال بروز تردیدهای جدی در باره ادعاهای پیشین دولت در این مورد، رئیس جمهور پاکستان در سخنانی که از شبکه های تلویزیونی پخش شد هرگونه احتمال دست داشتن عوامل دولتی در این ترور را رد کرد ولی گفت که از روند تحقیقات مرتبط با ترور بی نظیر بوتو ناراضی است. وی همچنین خبر از درخواست این کشور از اسکاتلندیارد برای یاری به تحقیقات جنایی داد.

اسکاتلندیارد نیز تایید کرده است که یک گروه کوچک از شاخه مبارزه با تروریسم خود را به پاکستان اعزام کرده است.

با این حال یک سخنگوی حزب مردم پاکستان این اقدام را بسیار دیر و ناکافی خواند و خواستار تحقیقاتی همچون ترور رفیق حریری نخست وزیر پیشین لبنان توسط سازمان ملل شد.

به گزارش الجزیره، یک سخنگوی حزب مسلم لیگ نیز خواستار استعفای رئیس جمهور پاکستان به دلیل از دست دادن مشروعیت و اعتبار سیاسی خود شد. با این حال هر دو حزب بزرگ مخالف دولت گفته اند که در انتخابات مجلس که قرار است هجدهم فوریه برگزار شود، شرکت خواهند کرد.

سخنگوی وزارت کشور پاکستان پیش تر در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده بود که بی نظیر بوتو در اثر اصابت سرش به پنجره سقفی خودرو ش کشته شده است و رهبر القاعده در پاکستان آمر این عملیات بوده است، اما چند روز بعد ناچار شد از این ادعای خود دست بردارد زیرا فیلم تازه ای از صحنه ترور بوتو در شبکه های تلویزیونی پخش شد که در آن ضارب از فاصله ای نزدیک به سر بوتو شلیک می کرد.

از سوی دیگر سخنگویان القاعده در پاکستان نیز هرگونه دخالت خود در این ترور را تکذیب و آن را به دستگاه اطلاعاتی پاکستان نسبت دادند.

در همین ارتباط:
انتشار عکس دومین عامل ترور بوتو

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)