تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

سانحه در فرودگاه مهرآباد

پايگاه اينترنتي تلويزيون دولتي ايران امروز چهارشنبه به نقل از رسول‌نژاد مدير مركز كنترل ترافيك هوايي فرودگاه مهرآباد تهران اعلام كرد، بال يك فروند هواپيماي فوكر متعلق به خطوط هوايي ايران با 100 مسافر اندكي پس از برخواستن از زمين آتش گرفت و هواپيما از باند منحرف شد.

وی با اشاره به اين‌كه در اين حادثه كه حوالي ساعت چهار بامداد امروز به وقت گرينويچ رخ داد به کسی آسیب نرسید، گفت: چرخ هاي اين هواپيما كه از تهران عازم شيراز بود از هواپيما جدا شد و يكي از بال‌هايش آتش گرفت، اما خبرگزاري فارس اعلام كرد برخي مسافران دچار جراحات سطحي و مشكلات تنفسي شدند. رسانه‌هاي ايران هم اعلام كردند سازمان هواپيمايي كشوري تحقيقاتي را در اين باره آغاز كرده است.

به گزارش خبرنگار زمانه از ایران، براساس برآورد‌های اولیه کارشناسان هوایی، هواپیمای فوکر 100 به علت آسیب‌های فراوان، از کار افتادن موتور و جدا شدن یکی از بال‌ها، از خطوط هوایی ایران خارج شده و تا تعمیرات فنی قادر به پرواز نخواهد بود.

مقام‌های رسمی فرودگاه مهرآباد اعلام کرده‌اند که تا بررسي شركت سازنده هواپيما ( شركت فوكر هلند ) و يا تاييد اين شركت، هواپيماي يادشده قادر به پرواز نخواهد بود.

در حال حاضر هواپيماي آسيب ديده توسط نيروي امنيتي فرودگاه محاصره شده و اجازه حضور به افراد غير مسئول داده نمي‌شود.

صنعت هواپيمايي كشوري و نيروي هوايي ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي در سال 1979 به دليل تحريم‌هاي تجاري و اقتصادي امريكا به شدت آسيب ديده است. ايران به دليل اين تحريم‌ها ناگزير است براي پيدا كردن قطعات يدكي براي ناوگان هوايي فرسوده خود به شدت تلاش كند. اين تحريم‌ها همچنين به اين معناست كه ايران نمي‌تواند هواپيماهاي جديد بوئينگ يا حتي ايرباس‌هاي اروپايي بخرد.

نظرهای خوانندگان

آهاي هلندنشينان!
«فوكر» سوار نشويد...

-- ح.ش ، Jan 2, 2008 در ساعت 07:00 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)