تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

وجود اعضای بدن در زباله‌های بیمارستانی تهران


مديرعامل سازمان‌خدمات موتوري شهرداري تهران خبر از وجود جنين، احشا، اعضاي بدن و سيانور در زباله‏هاي بيمارستاني تهران داد و آن‌ها را برای سلامت شهروندان تهرانی تهديد جدی دانست.

به گزارش سایت الف، مصطفي سليمي از وجود جنين، احشا و اندام انسان در زباله‏هاي تحويلي برخي بيمارستان‏ها و مراكز درماني تهران ابراز نگراني كرد و گفت: از آن‌جا كه اغلب بيمارستان‏ها زباله‏ها را تفكيك نكرده و يك‌جا تحويل شهرداري مي‏دهند، زباله تمام 75 بيمارستاني كه در تهران فعال هستند خطرناک است.

سليمي با بيان اين‌كه مراكز درماني زير بار وجود جنين و اندام و احشا انسان در زباله‏هاي خود نمي‏روند، تاكيد كرده است : اين مراكز مدعي هستند اين دست از مواد آلوده و خطرناك توسط بيماران در زباله‏ها مخلوط مي‏شود.

به گفته وي اين گونه مواد آلوده در شيرابه‏ها و خونابه‏هاي توليدي از زباله‌ها نيز بسيار خطرناك بوده و اين درحالي است كه در كشورهاي پيشرفته دنيا، موادعفوني را از مواد عادی در داخل بيمارستان جدا كرده و همان جا می سوزانند.

سليمي به وجود مواد آزمايشگاهي خطرناك در زباله‏هاي بيمارستاني اشاره كرد و گفته است: درآزمايشگاه‌ها انواع مواد راديو اكتيو، سيانور، مواد انرژي‏زا و برهم زننده عفونت‏ها، ضايعات راديولوژي و...وجود دارد كه چون آن‏ها از ساير زباله‏ها تفكيك نشده و همراه ديگر زباله‏هاي عادي دفع مي‌شود، خطرات جدي را براي سلامت شهروندان به همراه دارد.

نظرهای خوانندگان

بله دیگه پس فردا ید رادیو اکتیو رو هم میریزن دور یه بدبختی پرتو می گیره پدرش درمیاد. آقایون الان به این فکر ها افتاده اند؟ چرا از ماجرای بیمارستان بوعلی همدان چیزی نفرمودند که انواع مخدرات و یک سال هم جنین در پشت بیمارستان پیدا شد؟

-- هادی ، Jan 1, 2008 در ساعت 03:20 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)