تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

دارابي: افتخارم این‌است که اطلاعاتی باشم

كاظم دارابي متهم ردیف اول دادگاه ميكونوس که چندی پیش از زندان‌های آلمان آزاد و به ایران بازگردانده شده است در نشستی با عنوان پشت پرده دادگاه ميكونوس در قم گفته است: آلماني‌ها فكر مي‌كردند كه من عضو اطلاعات و سپاه ايران، عضو انجمن اسلامي اروپا و رئيس حزب‌الله برلين هستم

وی اعلام کرد « افتخارم این است که جز نيروهاي اطلاعات باشم، اما اطلاعاتی بودن اتهام بزرگی بود که در آن زمان مقامات امنیتی آلمان بر او وارد کرده بودند. »

به گزارش خبرگزاری فارس، دارابي هدف اصلي آلمان از دستگيري‌اش را فشار به ايران و ضربه زدن به نظام اسلامي ذكر كرد و گفت: « در جريان محاكمه بنده تعدادي از مخالفان نظام از جمله بني‌صدر، ابوالقاسم مصباحي و منوچهر گنجي يكي از وزراي دوران حكومت شاه براي شهادت به دادگاه آمده بودند و صحبت‌هاي آنها عمدتاً براي زيرسئوال بردن نظام ايران بود.»

دارابي به تلاش وزارت امور خارجه ايران براي آزادي وی اشاره كرد و افزود: با وجود عدم اثبات اتهام وارده نسبت به من و تلاش وزارت امورخارجه ايران، 15 سال و 64 روز در زندان بسر بردم.

كاظم دارابي متولد 1338 و اهل كازرون از سوي دادگاهي در آلمان به اتهام قتل رهبر وقت حزب دموكرات كردستان و 3 نفر از دستيارانش در سال 1992 به حبس‌ابد محكوم شده بود. وی یک ماه قبل از زندان آلمان آزاد شد و به ایران بازگشت.

نظرهای خوانندگان

"وی اعلام کرد « افتخارم این است که جز نيروهاي اطلاعات باشم، اما اطلاعاتی بودن اتهام بزرگی بود که در آن زمان مقامات امنیتی آلمان بر او وارد کرده بودند. »"
اين نقل قول مستقيم در گيومه تبديل به غير مستقيم شده است!

-- ماني جاويد ، Jan 1, 2008 در ساعت 02:59 PM

Sharm o haya ham chize khoubist. Yek ghatel ke eftekhatati ham darad o azash mosahebeh ham mishavad....

-- NAM ، Jan 2, 2008 در ساعت 02:59 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)