تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خانواده دانشجویان زندانی: وثیقه داده ایم اما فرزندانمان آزاد نمی شوند

خانواده سه دانشجوي دانشگاه اميركبير، با ارسال نامه‌ای به رییس قوه قضاییه خواستار دخالت وی برای آزادی فرزندانشان شدند.

به گزارش ایسنا، خانواده‌هاي مجيد توكلي، احمد قصابان و احسان منصوري، سه دانشجوي بازداشت‌شده دانشگاه اميركبير با ارسال نامه‌اي به هاشمی شاهرودی، با اشاره به دستور قاضي دادگاه عمومي تهران و توديع وثيقه 80 ميليون توماني، خواستار رفع موانع آزادی فرزندان خود شده‌اند.

در بخشي از اين نامه با بيان اينكه "بي‌گمان تصميم جناب‌عالي در موضع استقرار نظم، حفظ حدود و ثغور صلاحيت و فعاليت اشخاص و تاكيد بر استقلال و انفكاك قوه قضاييه بسيار موثر و مثمرثمر است" از وی درخواست شده كه در موضع قانوني و تكليف دفاع از حقوق افراد، اقدام شايسته نسبت به اجراي دستور دادگاه را به مراجع ذي‌صلاح ابلاغ و اعلام کند.

مجید توکلی، احمد قصابان و احسان منصوری سه دانشجوی دانشگاه امیرکبیر بودند که در اردیبهشت ماه گذشته از سوی ماموران امنیتی به اتهام "تبلیغ علیه نظام" و "توهین به رهبری از طریق انتشار مطالب و عکس‌هایی موهن" در چند نشریه دانشجویی دانشگاه امیرکبیر بازداشت شدند. آنها این اتهامات را نپذیرفته اند.

قاضی جوادی، قاضی دادگاه عمومی تهران سه هفته پیش دستور داد با تودیع وثیقه ۸۰ میلیون تومانی آن‌ها می‌توانند از زندان آزاد شوند، اما مسئوولان زندان اوین با این استدلال که باید دادگاه انقلاب به استعلام آنها پاسخ دهد، از اجرای این دستور سرباز می‌زنند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)