تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

افشار: 3000 کاندیدای مجلس پرونده قضایی دارند

رئیس ستاد انتخابات کشور می‌گوید 3 هزار نفر از کسانی که داوطلب حضور در انتخابات مجلس هستند، پرونده قضایی دارند.

این آمار براساس استعلام‌های وزارت کشور از مراجع 4 گانه اعلام شده است.

علی‌رضا افشار به‌خبرگزاری مهر گفته است "پرونده این افراد به هیئت‌های اجرایی برای بررسی بیشتر ارسال شده است."

او معتقد است "بررسی صلاحیت‌هایی که تا کنون در هیئت‌های اجرایی صورت گرفته دقیقا برابر قانون است و قانون روش بررسی صلاحیت‌ها را دقیقا مشخص کرده و ابهامی در این خصوص وجود ندارد."

هیئت‌های اجرایی منتخب 11 نفر هستند که 9 نفر آنان منتخب 30 نفر از معتمدین هر محل هستند و "کسی نمی‌تواند" به هیئت‌های اجرایی در خصوص تایید صلاحیت‌ها دستور دهد.

افشار خطاب به کسانی که رد صلاحیت شده‌اند گفته است، در صورت تمایل می‌توانند دلایل و استناداتی که موجب رد صلاحیتشان شده است را به صورت مکتوب دریافت کنند، اما منابع ارائه دهنده اطلاعات مذکور به آنان ارائه نخواهد شد.

او تاکید کرده است "در مواردی که رد صلاحیت‌ها به امنیت ملی مربوط شود، دلایل و مدارک و همچنین نحوه اعلام آن به داوطلب به تشخیص کمیسیونی با ریاست ستاد فرمانده کل قوا، وزیر اطلاعات و وزیر کشور اعلام خواهد شد."

مديركل نظارت و امور استان‌هاي شوراي نگهبان هم امروز به خبرنگار ایسنا گفته است "داوطلبان از 3 تا 6 بهمن فرصت دارند از نتايج بررسي هيات‌هاي اجرايي شكايت كنند."

نصرت‌الله لطفی اعلام کرد "ممكن است صلاحيت افرادي در شوراي نگهبان رد شود كه اين افراد از چهارم تا ششم اسفند ماه به مدت سه روز مي‌توانند درخواست بررسي مجدد از شوراي نگهبان داشته باشند."

از روز‌ها پیش بسیاری از جریان‌های سیاسی نگران هستند که طیف وسیعی از یک جریان سیاسی خاص در این دوره از انتخابات رد‌صلاحیت‌ شوند.

صبح امروز قائم‌مقام حزب اعتماد ملی خبر داد: "در برخی استان‌ها به تعدادی از داوطلبان اصلاح طلب، تذکر داده‌اند که به سرعت اعلام انصراف کنید، در غیر این صورت شما را رد‌صلاحیت می‌کنیم.

رسول منتجب نیا در گفت‌وگو سایت آفتاب‌، از وقوع مسایلی در استان‌ها خبر داده است که منجر به حذف بسیاری از نیرو‌های فعال سیاسی خواهد شد.

فردا هیئت‌های اجرایی در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور نتیجه بررسی صلاحیت‌های داوطلبان نمایندگی مجلس هشتم را به آنان اعلام خواهند کرد تا برابر قانون داوطلبانی که ردصلاحیت شده‌اند یا صلاحیت آنان احراز نشده بتوانند ظرف 4 روز از سوم بهمن تا 6 بهمن به هیئت‌های نظارت استان خود شکایت کنند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)