تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

"97درصد اصلاح‌طلبان ردصلاحیت شده‌اند"

یک نماینده سابق مجلس روز گذشته اعلام کرد: "97درصد داوطلبان نمايندگي مجلس از طيف اصلاح‌طلب توسط هيات اجرايي رد صلاحيت شده‌اند."

علي‌مزروعي كه روز پنج‌شنبه براي اعتراض به ردصلاحيت خود در فرمانداری تهران حضور یافته بود، ضمن انتقاد شدید از ردصلاحيت گسترده داوطلبان اصلاح طلب، نتیجه چنین اقدامی را حذف جناح سياسي رقيب دولت در انتخابات، ارزيابي كرده است.

خبرگزاری ایرنا به نقل از مزروعی خبر داد:"تجارب گذشته به ما ثابت كرد كه بايد در اين خصوص سياست‌ورزي پيشه كنيم و با ارايه شكايت، اعتراض خود را نسبت به ردصلاحيت‌ها اعلام كنيم."

"نوروز"، سایت وابسته به حزب مشارکت نیز، نامه‌ای از مزروعی منتشر کرده است که در آن اعتراض رسمی وی نسبت به عملكرد هيات اجرايي منعکس شده است.

در این نامه، مزروعی ضمن محق دانستن خود برای شرکت در انتخابات، از این هیات خواسته است مدارک و مستندات ردصلاحیت وی را در اختیار رسانه‌های عمومی قرار دهد.

متن کامل نامه را در اینجا بخوانید

مصطفي تاج‌زاده نیز در واکنش به ردصلاحیت خود از سوی هیات اجرایی انتخابات، در گفت وگویی با سایت "بهارستان ایران" اعلام کرده است:"اصلاح‌طلبان از ابتدا هشدار دادند كه تلاش براي يكدست كردن حكومت به منظور بازكردن فضاي سياسي نيست، بلكه براي انسداد هرچه بيشتر درون جامعه‌مدني و نيز درعرصه حكومت است. در سال جاری نیز هشدار داديم كه متوجه کردن اتهام انجام انقلاب مخملي به اصلاح‌طلبان، جوانان، زنان و دانشگاهیان برای انجام یک کودتای مخملی و پارلمانی توسط اصول‌گرایان است."

وی تاسف خورده است از این‌که:"كمونيست‌هاي آمريكاي‌لاتين به انتخابات آزاد تن داده‌اند، اما دولت احمدي‌نژاد براي ملت ايران به اندازه‌ي مردم نيكاراگوئه، ونزوئلا و بوليوي شعور و آگاهي قايل نشده است."


تاج‌زاده عامل اصلی چنین جریاناتی را "دولت احمدي‌نژاد" و "شوراي نگهبان" معرفی کرده است.

مرتضی حاجی، رييس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران نیز در مورد محتوای جلسه اضطراری اصلاح‌طلبان، به سایت "بهارستان ایران" گفته است:"قرار شد كليه افرادي كه رد صلاحيت شده‌اند به طور مشروح سوابق خود را به هيات نظارت فرستاده و رسما اعتراض كنند و پيگير كارشان شوند و يك نسخه از متني را هم كه به هيات نظارت مي‌فرستند براي ستاد ارسال کنند."

وزارت كشور ايران دیروز اعلام‌كرد بيش از 2 هزار نفر از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی كه قرار است بيست‌وچهارم اسفند برگزار شود رد صلاحيت شده‌اند. این وزارت‌‌خانه صلاحيت حدود 5 هزار نامزد یعنی 69 درصد ثبت‌نام‌كنندگان را هم تأييد‌شده اعلام کرد.

در انتخابات آتی مجلس، هفت هزار و 168 نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامي نامزد شده بودند تا در صورت احراز صلاحیت برای رسیدن به 290 كرسی مجلس با يكديگر رقابت‌كنند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)