تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

۶ استان کشور در آستانه قطع گاز

یک مقام مسوول در شركت ملی گاز اعلام کرد 6 استان کشور در آستانه قطع کامل گاز قرار گرفته‌اند.

حسن تربتي، مدیر بخش دیسپچینگ این شرکت گفته است علاوه بر استان گلستان و مازندران، استان‌هاي اردبيل، آذربايجان‌غربي، كردستان و لرستان در معرض قطعي گاز قرار گرفته‌اند.

تربتي که با خبرگزاری فارس گفت وگو می‌کرد با اشاره به مشکل استان‌هايي كه در حال‌حاضر با افت فشار يا قطعي گاز مواجه هستند، افزود: در مجموع حدود 3 درصد از كل خانوارهاي تحت پوشش شبكه گاز با افت فشار يا قطعي مواجه هستند كه از اين رقم، مشكل يك درصد آن‌ها تا حد زيادي برطرف شده و 2 درصد باقي‌مانده نيز با صرفه‌جويي بيشتر مردم، مجددا از گاز برخوردار خواهند شد.

وی وعده داد که امشب در تهران مشکل افت فشار یا قطعی گاز رخ نخواهد داد.

در همین حال شرکت گاز ایران نیز در اطلاعیه ای از مردم خواسته است تا لباس گرم بپوشند، از روشن کردن شومینه خودداری کنند و دمای هوای خانه را بین 18 تا 21 درجه نگه دارند تا در مصرف گاز صرفه جویی شود.

این اطلاعیه حاکی است: "در حال حاضر مصرف گاز در شرايط هشدار قرار داشته و احتمال افت فشار و قطع گاز در بعضي از شهرها وجود دارد".

از سوی دیگر ایسنا از کرمانشاه خبر داد که مردم برخي از مناطق این شهر شب گذشته دماي 14 درجه زير صفر را بدون داشتن گاز سپري کرده‌اند.

در اين شب گاز مناطقي از شهر کرمانشاه از جمله شريعتي، خيابان اشرفي اصفهاني، مصوري و شهرک‌هاي کارمندان، متخصصين، صادقيه، دولت آباد و ... قطع بود و مردم اين مناطق شب را در سرما تا صبح سر کرده‌اند.

این خبرگزاری باخبری دیگر از کاشمر به نقل از نماینده این شهر در مجلس گزارش داده است مردم اين مناطق با سرماي 17 درجه زير صفر و با حداقل وسايل گرمايشي روزگار مي‌گذرانند.

بارش بي‌سابقه برف، قرار گرفتن شهرستان‌هاي كاشمر، بردسكن و خليل‌آباد در انتهاي خط لوله گاز، قطر 12 اينچي لوله‌هاي انتقال گاز و فاصله زياد شهرستان‌ها از يكديگر از جمله دلايل نگراني و دغدغه شديد مردم است.

نماينده سقز و بانه نیز صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در قالب نامه‌ای سرگشاده که از گلایه دختری 11 ساله از قطعی گاز حکایت می‌کرد، خطاب به احمدی‌نژاد گفته است: آقاي احمدي‌نژاد كودك 11 ساله در نامه خود اين‌گونه نوشت كه "آقاي حيدري نماينده، من هيوا كلاس چهارم هستم. من پدرم كارگر است. پدرم چهار روز است مريض است آخر گاز نداريم، نفت نداريم و مادرم كه خياطي مي‌كند نمي‌تواند چون اتاق او گرم نيست. آقاي حيدري شما چرا در تهران نمي‌گوييد كه ما گاز نداريم تا پدرم بتواند خوب شود و برود سر كار. ما سردمان است من از شما مي‌خواهم به خانه ما و مدرسه ما بياييد كه شما هم سردتان شود. آن وقت شما به آقاي احمدي‌نژاد مي‌گوييد كه گاز براي ما بفرستد و من به اميد شما هستم، حتما به آقاي احمدي‌نژاد بگو".

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، فخرالدین حیدری در نامه خود آورده است: : اگر براي آينده فكر اساسي در مورد سيستم گازرساني در كشور صورت نگيرد و اگر سياست‌هاي صادراتي كشور در زمينه انرژي باز تعريف نشود يقين دارم اين مشكل در آينده عميق‌تر، سخت‌تر و پيچيده‌تر مي‌شود بنابراين از آن مقام عالي استدعا دارم از اين پس علاج واقعه را قبل ا ز وقوع بايد كرد.

درپی افزایش بی‌سابقه سرما در ایران که از 20 روز پیش آغاز شده است، مردم مناطق مرکزی، شمالی و غرب کشور به علت قطع یا افت شدید فشار گاز در شرایط سختی به‌سر می‌برند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)