تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

5 نفر در ایران به دار آویخته شدند

مقام‌های دیوان‌عالی‌کشور در ایران امروز چهارشنبه اعلام کردند:"پنج نفر، سحرگاه امروز در زندان اوین به دار مجازات آویخته شدند."

حکم اعدام این پنج نفر از سوی شعب 74 ،1156 صادر و در نهایت از سوی ديوان عالي‌كشور تایید و به اجرا گذاشته شد.

به‌گزارش ایسنا، "فراز" به اتهام قتل دختر مورد علاقه خود در سال 1382،"محمد" به جرم اتهام قتل مردی به‌نام "پیروز" در تهرانسر،"رمضان" به اتهام قتل زن برادرش به نام "لیلا"، "محسن" به اتهام قتل دوستش به‌نام "علی" و آخرین محکوم به نام "محمد" به اتهام یک راننده خودرو به نام "حسن" سحرگاه امروز به دار آویخته شدند.

سه محكوم دیگر نیز که قرار بود سحرگاه امروز اعدام شوند، پاي چوبه دار از اولياي دم مهلت گرفتند تا با پرداخت ديه از اجراي حكم قصاص رهايي يابند.

تعداد اعدام‌ها در ايران طبق گزارش سازمان عفو بين الملل در سال 2006 بالغ بر 177 نفر و در سال 2007 نفر 298نفر بوده است. ايران بعد از چین تنها کشوری است که مجازات اعدام در آن زیاد اجرا می‌شود.

جرائم مستوجب اعدام در ايران قتل، تجاوز، سرقت مسلحانه، قاچاق مواد مخدر به ميزان بالا و زنا هستند و دار زدن متداول‌ترين روش اعدام در ايران است.

نظرهای خوانندگان

من با هم به دبير محترم زمانه ميگويم كه در مورد اين بعدي ها هم تحقيق كند كه به طور مثال در سال 85 در بيرجند يك سپاهي اطلاعاتي رو اعدام كردند كه در هيچ يك از امارهاي منتشره اعداميهاي ان سال نيومد.

-- ر.ل ، Jan 30, 2008 در ساعت 07:13 PM

خوب بعد از ردصلاحیت فله یی و رفتار فله یی باید هم اعدامها فله یی شوند. به قول زنده یاد شاملو هراس من همه از سرزمینی است که در آن مزد گورکن از آزادی آدمی فزونتر باشد....
در ضمن چین حدود 1.3 میلیارد جمعیت دارد و ایران ما 70 میلیون.
وای که چه بر ایران میرود

-- داریوش ، Jan 30, 2008 در ساعت 07:13 PM

جهت روشن شدن مطلب هر زنا و تجاوز و سرقت مسلحانه ای اعدام ندارد. همچنین قتل عمد است که اعدام دارد نه هرگونه قتلی. موفق باشید.

-- بدون نام ، Jan 30, 2008 در ساعت 07:13 PM

حیوانات وحشی، و نه اهلی شده از قانون تنازع بقا پیروی میکنند. یعنی برای جلوگیری از مرگ جسمی خود موجود ضعیف تر از خود را در یک جنگ دو طرفه میدرند و میخورند.آدمیانی که خود را انسان هم مینامند، در قرن بیست و یکم بدون اجازه دفاع دادن به طرف ضعیف، با کشتن او چه بوسیله اعدام و چه روشهای بدوی تر، گرسنگی عقیدتی- روانی خود را (علنی یا مخفیانه) التیام می بخشند. گمان نکنم این آدمیان از آن حیوانات وحشی پیشرفته تر باشند.
مریم

-- بدون نام ، Jan 31, 2008 در ساعت 07:13 PM

اگر کسی برادر شما را بکشد می گوئید اعدام نشودواگر برادر چندین نفر را چی وگر خود شما را چی.......

-- بدون نام ، Feb 1, 2008 در ساعت 07:13 PM

همچنين ما بايد بدونيم كه :
1 دادگاههاي ما صالح نيستند.
2هيئت منصفه ندارد.
3نيتهاي غير از موضوع جرم قاضيان دارند.
4امروز فقط بايد حق الناس وجود داسته باشد.
5حق الله خلاف وجدان بشر مي باشد.
6ايران منع اعدامهاي مختلفي راامضا كده است.
6اعدام مفسد اقتصادي چه دليلي دارد؟.
7روزنامه نگار چرا بايد اعدام شود؟
در صورت پاسخ كسي من حاضر به پاسخ هستم.

-- رضا. ل از مشهد ، Feb 1, 2008 در ساعت 07:13 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)