تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

37 تصادف مرگبار، تلفات یک هفته ای جاده ها

بر اساس آمار بدست آمده از پلیس راه‌های کشور در طول هفته گذشته جاده های ایران شاهد 37 تصادف منجر به فوت و 241 تصادف منجر به جرح بوده است. 11 تصادف منجر به فوت در جاده ها با واژگون شدن وسیله نقلیه رخ داده که حدود 30 درصد از تصادفات فوتی را شامل می شود.

این آمار نسبت به هفته قبل افزایش محسوسی داشته است. در هفته گذشته 25 فقره تصادف فوتی و 142 فقره تصادف جرحی اتفاق افتاده بود.

بر اساس آمار سالانه نزدیک به 30 هزار نفر در جاده‌اي ایران کشته می شوند. همچنین پس از بيماري‌هاي قلبي‌ - عروقي، تصادف های جاده ای دومين عامل مرگ و مير در ایران محسوب مي‌شود.

سرهنگ پرویز سیاح البرزی معاون عملیات ترافیکی پلیس راه کشور در گفتگو با شبکه تلویزیونی خبر اعلام کرد: «بیشتر واژگونی خودروها به دلیل رعایت نکردن سرعت مطمئنه، نداشتن تناسب سرعت وسیله نقلیه با محل حادثه و یا خواب آلودگی و خستگی راننده مربوط می شود و رانندگان حرفه ای باید بدانند که حداکثر ساعت رانندگی برای مسافربرها 8 ساعت در روز و برای خودروهای باربری 10 ساعت در روز است.

بر اساس همین آمار خودروهای سواری و وانت با 12/55 درصد ، کامیون با 21 درصد و اتوبوس و مینی بوس با 9درصد به ترتیب بیشترین عوامل شکل گیری تصادفات منجر به فوت به حساب می آیند.

در يك حادثه رانندگي که در هفته جاری در محور داراب ـ شيراز در شرق استان فارس به وقوع پیوست، 22 نفر كشته شدند. به گزارش فارس، اين حادثه براثر برخورد يكدستگاه اتوبوس مسافربري با يك كاميون باربري، در نوبندگان فسا رخ داد باعث فوت 22 نفر را و مجروحيت 3 نفر شد.

همچنین در جريان یک تصادف در استان کرمان، 12 تن جان خود را از دست دادند و شش تن نيز مجروح شدند. براساس گزارش ایسنا يک دستگاه خودرو سواري پژو405 حامل شش سرنشين كه از مسير کرمان به بم در حركت بود با يک دستگاه پژو405 ديگربه سرنشيني دو تن برخورد کرد و در جريان اين حادثه، راننده هر دو خودرو و شش سرنشين جان خود را از دست دادند و دو تن ديگر مجروح شدند.

اصلی ترین علل وقوع تصادفات در هفته گذشته به ترتیب تجاوز از سرعت مطمئنه، عدم توجه به جلو و انحراف به چپ، اعلام شد.
معاون عملیات ترافیکی پلیس راه به راننگان هشدار داده با توجه به بارش شدید برف در هفته های گذشته و کاهش دما در برخی مناطق کشور در سطح جاده ها، یخ های شیشه ای ایجاد شده که رویت آن برای رانندگان مشکل است و احتمال واژگونی وجود دارد. بنابراین رانندگان با دقت بیشتری در جاده ها حرکت کنند و تا حد امکان از کناره های جاده فاصله بگیرند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)