تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

23 هزار زوج تهراني از يكديگر جدا شدند

در 10 ماهه اول سال جاري 23 هزار زوج تهراني از هم طلاق گرفتند كه این آمار نسبت به همين زمان در سال گذشته 7 درصد رشد نشان مي‌دهد.

در سال گذشته 21 هزار زوج از يكديگر جدا شده بودند.

رئیس سازمان ثبت احوال استان تهران در گفتگو با مهر از افزايش آمار ازدواج خبر مي دهد. در سال جاري بين 114 هزارنفر صيغه ازدواج جاري شد كه نسبت به رقم 106 هزار ازدواج، 32 درصد رشد را نشان مي‌دهد.

اين در حالي است كه چندي پيش رئیس مجتمع قضائی خانواده از افزايش دو درصدي طلاق های توافقی نسبت به سالهای گذشته خبرداده بود. وي به خبرگزاري مهر گفته بود:« در دادگاه خانواده تلاش می شود تا دعاوی زوجین به صلح و سازش ختم شود، اما در برخی موارد دیگر راهی برای ادامه زندگی وجود ندارد و حتی ادامه زندگی آنان می تواند منجر به فساد و جنایت شود.»

وي افزايش دو درصدي را بحراني ندانسته بود و گفته بود:« تراکم جمعیت در محاکم خانواده نشان از بحران نیست، بلکه ناشی از کمبود امکانات و نیروی انسانی است.»

اغلب زنانی که به دلیل دریافت مهریه به دادگاه مراجعه می کنند خواستار طلاق نیز هستند، اما درصدی از آنان با وجود دریافت مهریه به زندگی خود ادامه می دهند و از طلاق منصرف می شوند. بررسی ها نشان می دهد اغلب زنانی که به قصد اخذ مهریه به دادگاه مراجعه می کنند، مهریه خود را به صورت کامل دریافت می کنند.
در همين حال فرج الله ملکي مدير کل ثبت احوال استان مازندران در گفتگو با سايت خبري برنا از افزايش ميزان طلاق در استان مازندران خبر داده است. به گفته وي طلاق نسبت به مدت مشابه سال قبل 1/8 درصد رشد داشته است.

بررسي ها در ايران نشان مي‌دهد كه طول عمر زندگی مشترک 72 درصد زوج ها کمتر از 10 سال است.

نظرهای خوانندگان

اينهم يكي ديگر از بركات نظام مقدس

-- بدون نام ، Jan 29, 2008 در ساعت 02:44 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)