تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

134 روزنامه نگار در سال 2007 جان باخته اند

حداقل 134 روزنامه نگار و کارکنان رسانه ها در جریان انجام وظایف خود در سال گذشته جان باخته اند. اغلب این روزنامه نگاران در عراق کشته شده اند که از زمان اشغال عراق توسط آمریکا خطرناک ترین کشور جهان برای روزنامه نگاران شناخته شده است.

فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران در گزارش سالیانه خود که امروز منتشر کرد همچنین از خاورمیانه به عنوان منطقه خطرناکی که در طی سال گذشته 68 روزنامه نگار در آن کشته شده اند یاد کرد، پس از آن سومالی با هشت کشته، پاکستان هفت کشته، مکزیک و سریلانکا هر یک شش کشته و فلیپین پنج کشته در صدر کشورهای خطرناک برای روزنامه نگار محسوب شده اند.

جیم بوملها، دبیر فدارسیون بین المللی روزنامه نگاران می گوید: "خشونت علیه روزنامه نگاران برای سومین سال پیاپی همچنان در بالاترین سطح خود باقی مانده است. همکاران ما به دلیل حرفه خود یا به دلیل پوشش اخبار خطرناک و اغلب خبرهای فوری مورد هدف قرار می گیرند".

در سال 2007 همچنین، 37 کارمند رسانه ها نیز در سوانح مربوط به حرفه خود جان خود را از دست داده اند که شمار جان باختگان را به 171 نفر افزایش می دهد.

در سال 2006 این رقم 177 نفر بود و این فدارسیون می گوید تهدید علیه روزنامه نگاران همچنان در مناطق بحرانی همچون عراقی ادامه دارد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)