رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۸۶
مناظره آرمین و نادران صورت گرفت

آرمین: از مجلس هفتم ذلیل‌تر نداشتیم

محسن آرمين نماينده مجلس ششم در مناظره اي با الياس نادران نماينده مجلس هفتم به انتقاد از عملكرد مجلس كنوني و دفاع از مجلس ششم پرداخت. آرمین در این مناظره گفت: مجلس هفتم به قدري به ذلت كشيده شده است كه دولت مصوبات اين مجلس را اجرا نمي‌كند و گراني‌ها را به گردن مجلس مي‌اندازد. وي تاکید کرد: هيچ مجلسي ذليل‌تر از مجلس هفتم در دوره پس از انقلاب نبوده است.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، آرمين در اين مناظره كه در انجمن روزنامه نگاران مسلمان برگزار شده بود، به مقايسه مجلس و دولت گذشته با مجلس و دولت كنوني پرداخت و افزود: نماد مجلس و دولت اين دوره در عرصه اقتصادي صندوق مهر رضا و نماد مجلس و دولت آن دوره صندوق ذخيره ارزي بود. در عرصه سياسي نماد مجلس ششم واكنش در برابر قتل زهرا كاظمي و نماد مجلس هفتم حساس نبودن به فوت مرحومه زهرا بنی یعقوب بود.

عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در دفاع از عمل‌کرد مجلس ششم در خصوص بحران هسته‌ای ایران گفت: همه تلاش ما در مجلس ششم به گونه‌اي بود كه در معرض تحريم قرار نگرفتيم، هيچ قطعنامه‌اي عليه ما صادر نشد و دستآوردها به گونه‌اي مديريت و تدبير شد كه بقيه منافع كشور در كنار حقوق هسته‌اي حفظ شد.

وي با اشاره به فعاليت‌هاي هسته‌اي كنوني گفت: هنوز نيروگاه بوشهر به بهره برداري نرسيده و بر خلاف برخي اظهارات هيچ سوختي در كار نيست و به احتمال زياد طرح نيروگاه بوشهر مجددا به تعويق خواهد افتاد و اگر به فرض هم مشكل سوخت حل شده باشد، آقايان بگويند پس چرا فعاليت را آغاز نمي‌كنند؟

آرمين در ادامه به مقايسه فعاليت هاي مجلس ششم و هفتم درباره موضوع هسته اي پرداخت و گفت: در مجلس و دولت كنوني حداقل سه قطع‌نامه عليه ما صادر و ايران به لحاظ بين المللي از استفاده از انرژي هسته‌اي محروم شد.

اين نماينده اصلاح طلب مجلس ششم با اشاره به اين‌كه تحريم‌ها سالانه 15 ميليارد دلار به ما ضرر مي‌زند، افزود: آن‌هايي كه عملكرد مجلس ششم را در رابطه با موضوع هسته‌اي نامطلوب مي دانند سخت در اشتباهند، چرا كه نتايج عملكرد ما حاكي از موفقيت‌هاست.

نادران هم در ادامه این نشست با اشاره به این‌که مجلس هفتم ساختار قوه قضائیه و زندان‌ها را مورد تحقیق و تفحص قرار داد، گفت: حرف‌های آقای آرمین بی انصافی است، من هیچ وقت در مورد مجلس ششم این طور صحبت نمی‌کنم.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: واقعیت این است که مردم به آقای معین رای نداده‌اند و وقتی هم انتخابات دو قطبی شد، آقای آرمین و دوستان شان از مردم دعوت کردند که به هاشمی رای دهند. اما مردم به حرف آنها گوش نکردند و حالا مدعی می‌شوند که عده‌ای با توهم و توطئه می‌خواهند مانع حضور آن‌ها در صحنه سیاسی کشور شوند.

وی با اشاره به اینکه در مجلس هفتم در دفاع از منافع ملی و حقوق مردم یکسان برخورد کرده است گفت: البته مجلس هفتم نسبت به مجلس ششم رفتار یک‌پارچه حزبی نداشت و محیط سیاسی کشور را آرامش بخشید.

نادران با اشاره به عملکرد مجلس در موضوع بنزین گفت: بنده شخصا با دوگانه بودن قیمت بنزین مخالفم و حاضرم در این مورد با کارشناسان مناظره کنم.