رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۸۶

سی و پنج ضربه شلاق و جریمه نقدی برای یک روزنامه‌نگار

به گزارش نوروز سایت غیر رسمی جبهه مشارکت شعبه 1005 دادگاه عمومی تهران محمد جواد روح روزنامه‌نگار و عضو کمیته اطلاع‌رسانی جبهه مشارکت را به تحمل 35 ضربه شلاق و پرداخت یک میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرده است.

نوروز از قول عبدالفتاح سلطانی وکیل مدافع محمد جواد روح نوشته است که "اتهام روح در این پرونده، توهین و نشر اکاذیب است که به دلیل مقاله‌ای که در سال 82 در روزنامه «یاس نو» در مورد صدور حکم علیه نویسنده یک کتاب و مسئولان وقت وزارت ارشاد نوشته شده، از سوی قاضی صادرکننده آن احکام به وی نسبت داده شده است."

وکیل مدافع روح به نوروز گفته است "روح در این مقاله دیدگاه یک جناح سیاسی را که به زعم وی از سیاست کنترل فرهنگی و ممیزی و سانسور حمایت می‌کند، مورد نقد قرار داده اما در آن نامی از کسی نبرده است. اما متاسفانه قاضی صادرکننده حکم درباره آن کتاب که در آن زمان ریاست شعبه 1410 دادگاه کارکنان دولت را برعهده داشت، مدعی شده که به وی توهین شده و این نوشته توهین به وی و مقامات است."

سلطانی توضیح داده است که حکم روح مرحله تجدید نظر است، و تاکید کرده که "عمل موکلم در اصل مجرمانه نبوده است اما اگر مجرمانه هم بود، باید در دادگاه مطبوعات و با حضور هیات منصفه مورد بررسی قرار می‌گرفت."

نظرهای خوانندگان

روزی شنیدم آقای خلخالی گوشه قم افتاده و به بیماری پارکینسون دجار شده. آنا به یاد دوران کودکی و انقلاب افتادم . به یاد مادرانی که گوشه سچاده یا اشپزخانه یا در مملکت غربت با هزار بدبختی و مصیبت زار میزدند و نفرینش می کردند که خدا تنش را بلرزاند که تن مردم را میلرزاند هم در این دنیا هم در گور.
و گاهی فکر می کنم آیا زنده می مانم که ببینم چه بلایی به سر قاضی سعید مرتضوی و که و که می اید اگر من نبودم یادتان باشد که مادرانی نفرین کرده اند که الهی تکه تکه شود الهی داغ ببیند الهی ....

-- وغ وغ صاحاب ، Dec 21, 2007 در ساعت 01:07 PM