رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۸۶

افروغ: مجلسی که شل آمده، حقش است که سفت بخورد

عماد افروغ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در سخنانی نسبت به گزارش اقتصادی احمدی نژاد واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، او در جمع خبرنگاران گفت: "مجلس، نقش تقنینی و نظارتی خود را به درستی ایفا نکرده است بنابراین طبیعی است که هم چوب را بخورد هم پیاز را."

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: "مجلس تحت تاثیر برخی لابی‌ها در مقطعی کوتاه آمد و همسویی‌های خاصی از خودش بـــروز داد."

ایــن عـضــو جــریــان اصـولـگرایان مجلس همچنین با بیان اینکه برخی نمایندگان، وظایف نمایندگی خود را انجام نمی دهند و کاملاتعامل گرایی یــک ســویــه راشــاهــد بـودیم، افزود: "مجلسی که شل آمده، حقش است که سفت بخورد. ولی اگر مجلس، مجلسی بود که جایگاه ساختاری خود را درک می کرد در راس بودن خود را فهم می‌کرد و از زاویه در راس بودن خودش عمل می‌کرد، امروز به هیچ وجه تـوپ در زمـینش نمی ‌افتاد."

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: "اگر مجلس، شان خـود را حـفـظ می کرد شاهد این گرانی‌ها نبودیم."

عماد افروغ که در آغاز یکی از حامیان دولت و سپس به یکی از منتقدان آن تبدیل شد اظهار داشت مجلس عمده لایحه‌های دولت را تصویب کرد ولـی در بـرابر اجرایی نشدن مصوباتش کوتاه آمد و بنابراین امروز باید تاوان آن را پس دهد و این باید درس عـبـرتـی بـاشـد برای بقیه عمر مجلس هفتم و بقیه مجالسی که شکل می‌گیرند.

افروغ گفت: "اگر قرار است جای دیگری حرف اول و آخر را بزنند، مجلس را جمع کنند؛ چه نیازی به حضور مجلس است."

افروغ همچنین اظهار داشت: "وقتی علی آبادی می خواست خودش را به عنوان رئیس فدراسیون مطرح کند، صدای بسیاری از نمایندگان درآمد، یا وزیرانی که کنار گذاشته شدند قبلامورد نقد واقع می شدند اما عده ای نیز ازآن ها طرفداری می‌کردند؛ ولی وقتی برکنار شدند آنها طرفدار برکناری شدند که اینها معادلات غلطی است که حقیقت سوز و حقیقت کش است و باید با آن ها مقابله کرد."

این عضو جریان اصولگرایان مجلس با اشاره به برخی اظهارات درباره نقش بخش خصوصی در تورم، تاکید کرد: "آیا بخش خصوصی این قدر قدرت دارد؟ ما هنوز بخش خصوصی نداریم. بخش خصوصی قدرت ندارد که بتواند معادلات اقتصادی کشور را به هم زند. ما می گوییم بخش اقتصادی هنوز رشد نکرده ولی شما وعده می‌دهید که با برنامه ریزی‌های دولتی، مسائل سه سال دیگر حل می‌شود. پس برای برنامه ریزی های دولتی نقش قائل هستی."

وی با بیان اینکه "بسیاری از رسانه ها که خود را به دولت منتسب می کنند در عین بی انصافی هستند"، گفت: "آنها واقعیاتی را می گویند که وجود خارجی ندارد، آمارهایی بیان می کنند که وجود خارجی ندارد. در عوض رسانه‌های منتقدی داریم که انگشت روی زخم هایی می گذارند که درست است."

وی خطاب به دولت محمود احمدی‌نژاد گفت: "شما از رسانه‌های خودتان استفاده کنید. هم ضعف‌های خود را مستند بگویید و هم قوت‌های خود را. فکر نکنید اگر تعریف و تمجید سراغ شما آمد، شما برنده نهایی خواهید بود. اتفاقا دست روزنامه های منتقدی که فقط ضعف‌ها را می گویند اما دقیق می گویند باید ببوسید؛ نه کسانی که تملق شما را می کنند."

عماد افروغ از ابتدای روی کار آمدن دولت احمدی نژاد به عنوان یکی از منتقدان سیاست های وی در مجلس مطرح شد.

او پیش از اعلام ترکیب کابینه، از جمله چهره های مطرح برای تصدی پست وزارت ارشاد بود.

او در نطقی که در زمان اخذ رای اعتماد وزرا در مجلس ایراد کرد به شدت به وزرای پیشنهادی احمدی نژاد انتقاد کرد و در مواردی در چندین تذکر آئیین نامه‌ای احمدی نژاد را مورد سرزنش قرار داد.
افروغ قبل از انشقاق درون سازمانی در سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی عضویت داشت و پس از ان به عنوان یک چهره سیاسی مستقل گرایشات زیادی به محافظه کاران پیدا کرد.

نظرهای خوانندگان

اگه یه نماینده ی واقعی توی مجلس باشه همین عمادِافروغِِ.با هر گرایشِ سیاسی که داره، چه موافق دولت باشه و چه مخالفش ،همیشه حرفش رو می زنه.این یعنی احساس مسئولیت در قبال اون مردمی که به عنوان نماینده فرستادنش مجلس.

-- دریا ، Dec 20, 2007 در ساعت 11:59 PM