رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۸۶

همسر آمریکایی ناپدید شده وارد تهران شد

همسر یک مامور پیشین اف بی آی که واشنگتن می‌گوید در ایران ناپدید شده است، سه‌شنبه شب به تهران وارد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کریستین لوینسن به همراه پسرش دانیل و خواهرش سوزان، ساعت 11 شب به وقت تهران به فرودگاه بین‌المللی امام وارد شد. کریستین لوین از پاریس به تهران پرواز کرده بود.

واشنگتن می‌گوید رابرت لوینسن در ماه مارس هنگامی که برای تجارت به جزیره کیش رفته بود ناپدید شده است.

محمد علی حسینی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در کنفرانس روز یکشنبه خود گفته بود که ایران برای خانم لوینسن ویزا صادر کرده است. واشنگتن از تهران خواسته است برای یافتن اطلاعات بیشتر درباره این مامور پیشین اف بی ای همکاری کند.

انتظار می‌رود خانواده لوینسن بواسطه سفارت سوییس که حافظ منافع ایالات متحده در ایران است، با مقامات ایرانی دیدار و گفتگو کند.

خانم لوینسن که روسری مشکی بر سر داشت در فرودگاه امام گفت: "ما واقعا از ادامه حمایت از خانواده‌مان تشکر می‌کنیم و برای معجزه کریسمس نیز دعا می‌کنیم." ‌

ایران همواره گفته است که در هیچ ورودی خود نام رابرت لوینسن را ثبت نکرده و هیچ خبری از وی ندارد.

به نوشته سایت خانوادگی لوینسن، وی هشتم مارس به جزیره کیش آمده و در همین روز نیز لوینسن ناپدید شده است. این سایت همچنین می‌افزاید هدف لوینسن به کیش یافتن راه‌هایی برای قاچاق سیگار به ایران بوده است.

سایت خانوادگی لوینسن همچنین می‌نویسد رابرت لوینسن در هشتم ماه مارس در جزیره کیش با داوود صلاح‌الدین(دیود بلفیلد) دیدار داشته است.

داوود صلاح‌الدین یک آمریکایی است که اسلام آورده و تقریبا سه دهه است که در ایران زندگی می‌کند. وی که از سوی ایالات متحده تحت تعقیب است متهم به قتل یک دیپلمات دوره پهلوی در سال 1980 است.

داوود صلاح‌الدین در سال 2001 در فیلم " سفر قندهار" به کارگردانی محسن مخلباف ظاهر شد. وی در این فیلم نقش یک دکتر انگلیسی زبان را بازی می‌کرد.


وزارت خارجه آمریکا از" ناپدیدی" مامور پیشین FBI در ایران خبر داد

"پاسخ تهران به واشنگتن در مورد مامور پیشین اف بی آی"

وزیر اطلاعات: ادعای ناپدیدی مامور اف‌ بی آی بررسی می‌شود