رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۸۶

"احتمال احضار احمدی‌نژاد به مجلس"

یک نماینده مجلس از احتمال احضار احمدی نژاد به پارلمان خبر داد.

به گزارش سایت آفتاب، علی عسگری نماینده مشهد، اعلام کرد که فضای مجلس برای فراخوان رییس‌جمهوری در جلسه غیرعلنی و غیررسمی مهیاست.

سخنگوی فراکسیون حزب‌الله مجلس در جمع خبرنگاران گفت: "اینکه رییس‌جمهوری در سخنان خود برخی از اشتباهات دولت را پذیرفته خوب است اما مجلس نمی‌تواند وظیفه نظارتی خود را فراموش کند و فضای مجلس برای فراخوان و حضور رییس‌جمهوری جهت توضیح درباره این اشتباهات و رفع ابهامات مهیاست."

وی افزود: "ما قبلا با طرح سوال از رییس‌جمهوری که اکبر اعلمی عضو فراکسیون اقلیت مجلس پیگیری می‌کرد، مخالف بودیم چرا که این اقدام سیاسی بود و حتی برای صرف نظر کردن تعدادی از نمایندگان مجلس برای پس گرفتن امضاهای خود تلاش کردیم اما اکنون به نظر می‌رسد که فضای مجلس مهیاست تا رییس‌جمهوری در یک جلسه غیرعلنی غیررسمی با سخنگوی سوالات متعدد نمایندگان در زمینه‌های مختلف باشد."

سخنگوی حزب‌الله مجلس اظهار داشت که حضور رییس جمهوری در مجلس نباید سیاسی تلقی شود. وقتی قضا تلطیف شود و سیاسی تلقی نشود، رییس جمهوری باید پاسخگوی ابهامات و سوالات نمایندگان باشد.

وی افزود: "به رغم مصوبه و تایید شورای نگهبان که قرار بود محصولات پتروشیمی برای جلوگیری از رانت‌خواری 800 تا هزار میلیارد تومانی از اول خرداد آزاد شود ولی هنوز این محصولات آزاد نشده است که این یک بدعت محسوب می‌شود."

نماینده مشهد در ادامه گفت :"در همین رابطه مطالب را از طریق حداد عادل رییس مجلس به مقام معظم رهبری منتقل کردیم و با ایشان و احمدی‌نژاد رییس جمهوری مکاتبه کردیم و خودمان را موظف می‌دیدیم که نقطه نظرات خود را بیان کنیم."

نظرهای خوانندگان

اگر نماینده عاقل باشد باید این مردک را استیضاح کند و عدم صلاحیت او را برای ریاست جمهوری تایید کند. تا به کی باید دست روی دست گذاشت که اشتباهات بزرگ ایران را به کام بدبختی ببرد؟

-- نیما ، Dec 19, 2007 در ساعت 02:35 PM