رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۸۶

سازمان مجاهدین انقلاب: شرکت احمدی‌نژاد در اجلاس قطر توهین به مردم بود

سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب شرکت محمود احمدی‌نژاد در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس، را نشانه "بی‌تدبیری و بی‌درایتی آشکار دستگاه دیپلماسی" کشور و جریان حاکم دانست.

محمود احمدی‌نژاد در حالی به عنوان نخستین رییس‌جمهوری ایران در واپسین نشست شورای همکاری خلیج فارس شرکت کرد که این شورا در بیانیه پایانی خود دو جزیره تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی را اشغالی خواند. از سوی دیگر عبدالرحمن العطیه دبیر کل این شورا در تلویزیون قطر با اشغالی خواندن جزایر سه‌‌گانه اعلام کرد، تا زمانی که ایران بر سر این جزایر با امارات به توافق نرسد، کشورهای حوزه خلیج فارس مناسبات خود با ایران را گسترش نخواهند داد.

به گزارش سایت امروز، محسن آرمین در باره سفر رییس‌جمهوری ایران به دوحه گفت: "ما معتقدیم ملت ایران به هیچ وجه مستحق تحقیرهای تأسف‌باری که جریان حاکم با تصمیمات ناسنجیده بر او تحمیل می‌کند، نیست."

محسن آرمین با اشاره به مباحث مطرح در آخرین جلسه شورای سیاسی سازمان مجاهدین انقلاب گفت: "متاسفانه باید گفت ناکامی‌ها و شکست‌های متعدد دیپلماتیک به عنوان نتایج طبیعی و قابل پیش‌بینی سیاست خارجی غلط و راهبرد غلط هسته‌ای که به انزوای سیاسی کشور و تنزل موقعیت بین المللی ایران انجامیده، آقایان را ناگزیر ساخته است تا با اعطای امتیازات از جیب منافع ملی به اقداماتی دست بزنند که به پشتوانه امکانات رسانه‌ای و تبلیغاتی گسترده و عظیم از جمله رسانه ملی بتوان آنها را به عنوان «پیروزی بزرگ» تبلیغ کرد."

عضو شورای مركزی سازمان مجاهدین انقلاب افزود: "این چنین است که سفرهای متعدد کم‌اهمیت و بی‌حاصل به کشورهای فقیر آمریکای لاتین، تحرک دیپلماتیک دوران‌ساز و صدور گزارش دوپهلو و بحث‌انگیز البرادعی که در ازای همکاری بی‌سابقه و شگفت‌انگیز با آژانس حاصل شده است، به عنوان پیروزی بزرگ‌تر از ملی شدن نفت و گزارش ۱۶ سازمان اطلاعاتی آمریکا به مثابه بزرگترین پیروزی از مشروطه تاکنون تلقی شده و تصویر امیرعبدالله که آقای احمدی‌نژاد را با چهره خندان و سلطان قابوس را در دو طرف خود راه می‌برد، به عنوان «نماد احترام همسایگان» تلقی و تبلیغ می‌شود."

نظرهای خوانندگان

Ey dade bidad, In mohandes doctor o har koufti ke hast, nakone gandesho dar biare o in jazireha ra bedeh!!! Ina ke daryaye mazandaran o yek jouri be roussa dadand, hala moune khalije Fars. Bavar konid Az in Mohandes baiid nist ke hengame haj o az in harfa kharesh konand. rahbare moazam, hojatoleslam Ozma khamenei ham ke poshtesheh

-- Nam ، Dec 18, 2007 در ساعت 03:11 PM

نظر العطیه شخصی بوده و موضع کشورهای عضو اجلاس نیست

-- حسین رحیمی ، Dec 19, 2007 در ساعت 03:11 PM