رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۸۶

توضیحات وزیر کشور درباره "کناره‌گیری" ذوالقدر

مصطفی پورمحمدی، وزیر کشور، در سخنانی درباره کناره گیری محمد باقر ذوالقدر از قائم مقامی وزارت کشور توضیح داد.

به گزارش ایسنا، مصطفی پورمحمدی كه در جمع دانشجویان در دانشگاه تهران سخن می‌گفت در پاسخ به پرسشی درباره استعفای قائم‌مقام و معاون امنیتی خود گفت: "بحث آقای ذوالقدر باید به وقت مناسبی سپرده شود. خود آقای ذوالقدر باید در این رابطه توضیح دهد."

وی افزود: "( ذوالقدر) از چند وقت پیش گفته بودند كه به كارهای مطالعاتی علاقه‌مند هستند و می‌خواهند از حجم كارهای اجرایی‌شان كاسته شود كه من با آن موافق نبودم. هم‌چنین چندی پیش از ستاد كل نیروهای مسلح درخواست شد كه می‌خواهند از این نیروها استفاده كنند. آقای ذوالقدر از نیروهای خوب و بسیار متعهد است كه من دوست نداشتم ایشان را از دست بدهم. ایشان كارشناس توانمندی است."


پورمحمدی گفت: "در حال گفتگوی جدی درباره این مباحث بودیم كه چیزهایی در بعضی از مطبوعات مطرح شد."



پورمحمدی همچنین با بیان این كه اگر به زودی به تصمیم روشنی برسیم اعلام می‌كنیم، گفت: "اگر دلایل مفصل‌تر باشد خود آقای ذوالقدر به آن اشاره خواهند كرد. در حال حاضر نیز به دنبال گفتگو با نهادهای درخواست‌كننده هستیم و تصمیم خود آقای ذوالقدر هم باید مطرح شود."

پورمحمدی همچنین در ادامه در پاسخ به پرسش یكی از خبرنگاران مبنی بر این " كه آیا در راستای ترمیم كابینه شما نیز گزینه مطرح هستید؟" ، گفت: "در حال حاضر در حال انجام كارها با انگیزه و انرژی كافی هستم و دست تقدیر هر چه باشد باید همه تسلیم آن شویم. "

در همین حال، سایت خبری تابناک در گزارشی بر خلاف گفته‌های وزیر کشور، از زبان یک منبع آگاه نوشته است که "محمدباقر ذوالقدر استعفا نداده و علت عدم حضور وی در روزهای اخیر بر سر کار خود، برکناری او بوده است."

تابناک در گزارش خود نوشته است: "یک مقام خارج از وزارت کشور در نامه‌ای خطاب به پورمحمدی خواستار عزل فوری محمدباقر ذوالقدر، قائم مقام وزارت کشور و دبیر شورای امنیت کشور و انتصاب شخصی به جای او شده است. همچنین تلاش برخی واسطه‌ها برای گرفتن استعفای صوری از ذوالقدر همانند برخی مقامات دیگر ناكام مانده و وی تاكید كرده كه استعفا نمی‌دهد."