رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۸۶

واکنش مجمع تشخیص مصلحت به خبر رجا نیوز درباره موسویان

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار بیانیه‌ای خبر تماس دو تن سران این مجمع با قاضی پرونده حسین موسویان، عضو تیم مذاکره کننده حسن روحانی را به شدت تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این اطلاعیه آمده است: "متاسفانه در روزهای گذشته برخی سایت‌های اینترنتی به دور از نزاكت رسانه‌ای اقدام به پخش شایعه‌ای كرده‌اند كه تكرار آن نوعی همنوایی با شایعه‌سازان است. متاسفانه برخی مراكز اطلاع‌رسانی با شایعه‌ای خودساخته كه معلوم نیست چه هدفی را در حساس‌ترین مساله مربوط به امنیت ملی كشور دنبال می‌كنند، خبری درباره تماس دو تن از مسئولان مجمع تشخیص مصلحت نظام با قاضی رسیدگی به پرونده‌ی آقای موسویان و تهدید به استعفا پخش كرده‌اند كه با ادعاهای دفاع از مبانی شرعی و ملی منافات كامل دارد. سیاست مجمع بر اساس سیاست‌های كلی تهیه شده توسط خود مجمع و تایید مقام معظم رهبری در مورد قضات، استقلال قاضی و عدم دخالت دیگران در حوزه‌ قضاوت قضات است و تاكید ریاست مجمع در این پرونده و پرونده‌های دیگر به قضات، حفظ استقلال و مراعات حق و عدالت و عدم دخالت سیاست در تعیین زمان و محتوای رای است و هر چه غیر از این گفته شده یا بشود، بر خلاف حق است و تكذیب می‌شود."

سایت رجا نیوز در روزهای اخیر خبری مبنی بر تماس حسن روحانی با قاضی پرونده حسین موسویان منتشر کرده بود.

پیش از این نیزمحمود احمدی‌نژاد که به همراه وزیر اطلاعات کابینه‌اش موسویان را جاسوس اعلام کرده‌اند، از فشار برخی به قاضی پرونده وی سخن گفته بود.

در همین حال با وجود اینکه سخنگوی قوه قضاییه، پیش از این اعلام کرده بود که قاضی، موسویان را از اتهام جاسوسی تبرئه کرده است، سعید مرتضوی، دادستان کل تهران، روند رسیدگی به این پرونده را محل اشکال دانست و تبرئه وی را مردود اعلام کرد.

نظرهای خوانندگان

اگر جاسوسي به اطلاعيه اي مانند آنچه در چند روز اخير منتشر شد مي انجامد كاش ايران به جاي چنين هيئت دولتي يك تيم كامل جاسوسي براي امريكا داشت .كه احتمالا از احمدي نژاد بهتر عمل ميكردند .

-- بدون نام ، Dec 8, 2007 در ساعت 02:23 PM