رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۸۶

محکومیت 4 مقام دولتی ایران به فساد مالی

خبرگزاري رويترز از تهران گزارش داد، چهارتن از مقامات دولتي سابق ايراني به اتهام اختلاس و گرفتن رشوه محکوم شده اند.

یکی از این افراد سمت مهمي در وزارت نفت داشته و دیگری مدير سابق گمرگ كشور است.


عليرضا جمشيدي سخنگوي قوه قضاييه اعلام كرد: مدير فروش سابق ايران خودرو بزرگترين توليد كننده خودرو در منطقه و يك كارمند سابق بانك دولتي نيز از جمله محكومان اين پرونده‌ها هستند، اما وي از ارائه نام اين افراد خودداري كرد.

جمشيدي گفت: مدير سابق يكي از بخش‌هاي وزارت نفت كه در امور حقوقي قراردادهاي اين وزارت‌خانه مشاركت داشت به اتهام قبول رشوه و كميسيون به چهار سال حبس و پرداخت هفتصد هزار دلار جريمه محكوم شده است. معاون سابق رييس يكي از شعب بانك ملت نيز به پنج سال حبس و پرداخت چهارصد و چهل ميليون ريال (چهل و هفت هزار دلار) جريمه نقدي و مدير سابق ايران خودرو نيز به هشت ماه زندان و پرداخت صد ميليون ريال محكوم شده‌اند.

جمشيدي همچنين گفت مدير سابق امور بين الملل گمرگ كشور به زندان افتاده است اما اشاره‌اي به مدت آن نكرد. سخنگوي قوه قضاييه همچنين نگفت اين چهارنفر در چه دوره‌اي سر كار بوده‌اند.

نظرهای خوانندگان

شماها يعنى دست اندركاران راديو زمانه به ویژه مدير آن آقاى جامى هم همواره سعى در نشان دادن بى کفایتی احمدى نژاد در اداره مملكت داريد، البته كاملا به حق.
ولى از طرفى حمايت فرستنده شما را از رفسنجانى و يا خاتمى وجناح به اصطلاح اصلاح طلب هم نمى شود منكر شد، به همين دليل راديو شما با آنكه از طرف ماليات دهنده گان از همه جا بى خبر هلند تأمين ميشود، به هيچ روى رسانه ای بى طرف نبوده و در بسط و گسترش دمکراسی در ايران كوچكترين نقشى ندارید، به همين دليل من به عنوانِ يك ايرانى كه شهروند هلند نيز مى باشم با ديگر مخالفان سياست اين فرستنده سعى در تهيه طوماری با امضاهای شهروندان هلندى بر عليه سياستهاى يك جانبه فرستنده شما داريم و فعالیتهای شما را به اطلاع پارلمان هلند هم خواهيم رساند و مسلما رسانه های تصویری بى طرف و دمكرات هلند را هم از سیاست بازیهای شما با خبر خواهيم كرد.
اينكه ديگر راديو زمانِ دکانی براى مشتى افراد به اصطلاح ژورنالیست و نويسنده شده هست كه كوچكترين وجدان خبرنگاری ندارند و تنها بر خان گسترده راديو زمانِ نشسته و از بودجه بادآورده آن گذران زندگى ميكنند بر كسى پوشيده نيست.
براى من مسلم هست كه اين مطلب من را در معرض عموم نخواهيد گذشت ولى اگر ذره ای بى طرف هستيد بنا به رسالت بى طرفى خود بايد كه اين مطلب را در دسترس عموم قرار دهيد.

-- saman ، Dec 26, 2007 در ساعت 09:41 PM