رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۸۶

76 درصد جمعيت استان سيستان و بلوچستان زير خط فقر

اسماعيل ميري، معاون مشاركت‌هاي مردمي و اشتغال بهزيستي استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد: 76 درصد از مردم استان سیستان و بلوچستان زير خط فقر زندگي مي‌كنند.

به گزارش ایسنا، میری تاکید کرده است:اكثر جمعيت این استان تحت پوشش دستگاه‌هاي حمايتي هستند و اگر حمايت‌هاي دولت هم‌چون توزيع بن تغذيه، بيمه روستاييان، توزيع سهام عدالت و غيره نبود، به دليل خشكسالي‌ها اكثر آن‌ها از روستاها مهاجرت مي‌كردند.

ميري ميزان مشاركت‌هاي مردمي به دليل فقير بودن مردم استان را پايين ذكر كرده و گفته است: در عيد فطر تنها 12 ميليون تومان فطريه جمع‌آوري شده است.

محمدرضا سراواني معاون امور اجتماعي بهزيستي استان سيستان و بلوچستان هم با ارایه آمارهای تکان‌دهنده‌ای از وضعیت طلاق و خشونت عليه زنان و كودكان در این استان گفته است: دادگستري‌هاي استان مملو از پرونده‌هاي طلاق است در سال‌جاري با امضاي تفاهم نامه‌اي با دفتر حمايت از خانواده دادگستري، دفاتر مشاوره‌هاي تخصصي براي كاهش طلاق ايجاد شده است.

حسن رحيمي پورنگ ـ معاون پشتيباني و منابع انساني بهزيستي استان سيستان و بلوچستان ـ هم می‌گوید: اعتياد، بافت فرهنگي و همسايگي با كشورهايي همچون افغانستان و پاكستان، باعث شده آمار مددجويان استان از سطح ميانگين كشوري بالاتر باشد. از سوي ديگر به دليل كمبود امكانات و اعتبارات در سطحي نيستيم كه بتوانيم اقدامات لازم جهت توانمندسازي و رفع مشكلات جامعه مورد نظر را در پيش بگيريم.