تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

پخش ویدئوی تازه ای از ترور بی نظیر بوتو

در فیلم تازه ای که امروزصبح از شبکه های تلویزیونی به نمایش درآمد، صحنه شلیک گلوله به سر نخست وزیر پیشین پاکستان قابل تشخیص است.


در این ویدئو شلیک گلوله به سر بی نظیر بوتو قابل تشخیص است

پخش این ویدئوی تازه، اظهارات دولت پاکستان که مدعی عدم اصابت گلوله به بی نظیر بوتو بود را به کلی زیر سوال می برد. آن چنان که از این ویدئوی آماتوری برمی آید، ضاربی که لباس رسمی و عینک دودی بر چشم دارد هنگامی که بوتو سر خود را از پنجره سقفی خودرویش بیرون آورده، از فاصله بسیار نزدیک به سمت سر بی نظیر بوتو شلیک می کند که در اثر ضربه گلوله ها سر رهبر حزب مردم پاکستان به سمت راست پرت می شود.

این ویدئو در حالی از شبکه های تلویزیونی پاکستان و بین المللی پخش شده است که نزدیکان و همراهان بوتو، دولت را متهم به دروغگویی در باره چگونگی مرگ بوتو کرده اند. شری رحمان سخنگوی بی نظیر بوتو که در لحظه ترور همراه وی بود و ساعتی بعد جسد وی را در بیمارستان روالپندی غسل داده بود، پیش تر اظهارات سخنگوی وزارت کشور پاکستان در باره نحوه قتل بوتو را "دروغ های شاخدار" خوانده بود و گفته بود شدت خونریزی بوتو چنان بود که تمام خودروی حامل وی در مسیر انتقال به بیمارستان آکنده از خون شده بود و در هنگام غسل دادن نیز همچنان خونریزی داشت و به علاوه به وضوح ورود گلوله ای از پشت به سرش کاملا مشخص بود.

پیش از آن جاوید اقبال چیمه، سخنگوی وزارت کشور پاکستان با نشان دادن تصاویری از یک جمجمه گفته بود که در سر بوتو هیچ اثری از گلوله نبوده است، این درحالی است که بیمارستان راولپندی نیز که در ابتدا اصابت گلوله را تایید کرده بود پس از آن از اظهار نظر رسمی در این باره خودداری کرد.

با بالاگرفتن مباحثه در زمینه چگونگی قتل رهبر اپوزیسیون پاکستان، دولت این کشور اعلام کرد که برای حل این موضوع حاضر به نبش قبر بوتو و کالبد شکافی وی است اما رهبران حزب مردم پاکستان همچنین نسبت به ادعای دولت این کشور مبنی بر دست داشتن القاعده در ترور بوتو ابراز تردید کردند، رهبران القاعده در پاکستان نیز هر گونه دخالت در قتل بوتو را تکذیب و آن را به دستگاه امنیتی پاکستان نسبت داده بودند.

در حالی که با وجود فرمان سرکوب شورشهای عمومی، درگیریهای پراکنده میان مخالفان دولت و نیروهای نظامی ادامه دارد، کمیسیون انتخابات اعلام کرده است در باره تاریخ برگزاری انتخابات مجلس ملی پاکستان امروز تصمیم گیری خواهد کرد. قرار بود این انتخابات در هشتم ژانویه برگزار شود.

ساعتی پیش نواز شریف رهبر حزب مسلم لیگ نیز که از مخالفان دولت مشرف است در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد و امکان هر گونه همکاری با دولت وی را رد کرد.

در همین ارتباط:

گزارش سی ان ان در باره ویدئوی تازه

خبر مرتبط:
پسر بی نظیر بوتو جانشین وی شد

نظرهای خوانندگان

خیلی خیلی عالی بود.
با آرزوی موفقیت برای شما.

-- محمود ، Feb 18, 2008 در ساعت 08:21 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)