تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

مركز گفت‌وگوي تمدن‌ها منحل شد

مركز گفتگوي تمدن‌ها با همه امكانات و نيروي انساني در «مركز ملي مطالعات جهاني شدن» ادغام و اين مركز به طور مستقیم زيرنظر رئيس جمهور فعاليت خود را آغاز کرد. به گزارش فارس، اسفنديار رحيم مشايي هم با حکم رییس جمهور، رئيس این مركز نوبنیاد شده است.

در اين حكم، احمدي نژاد خطاب به مشایی تاكيدكرده است : "از جناب‌عالي انتظار دارم با استفاده از توانمندي‌هاي علمي ايرانيان انديشمند، صاحبان آرا و انديشه‌هاي بلند، اساتيد و دانش‌پژوهان ارجمند دانشگاه‌ها و حوزه‌هاي علميه و فراهم ساختن زمينه براي تبادلات فكري و فعاليت‌هاي مشترك علمي و پژوهشي با انديشمندان و متفكران جهاني اين ماموريت مهم را به پيش برده و نتايج را به اينجانب گزارش نماييد".

احمدي نژاد همچنين در پايان اين حكم از همه وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌ها خواسته است كه همه‌گونه همكاري را با رييس "مركز ملي مطالعات جهاني شدن" به‌عمل آورند.

مرکز جهانی گفتگوی تمدنها به دستور سید محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین و توسط دکتر جواد فریدزاده تشکیل شد که پس از استعفای وی، مدتی توسط عطاء الله مهاجرانی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره می شد.

این مرکز به تولید آثار، برگزاری مجامع با موضوع گفت و گوی تمدنها و حمایت از مراکز فرهنگی می پرداخت که فعالیت های آن با مخالفت محافظه کار روبرو بود و مدتی قبل نیز از سوی آنان به فساد مالی متهم شد.

نظرهای خوانندگان

عنوان مناسب تر براي اين مرکز ناکارامد «گفتگوي بي تمدنهابا متمدنها» است.حتماً يادتان مي آيد که مقامات عاليرتبه ومتمدن جمهوري اسلامي حضور زنان بي حجاب يا گيلاس هاي شراب را که بخشي از فرهنگ وتمدن غربيان است در ضيافت رسمي تحمل نمي کردند تا آنجا که ديگر سالهاست يابه ديدار رسمي به غرب دعوت نمي شوندو يا برايشان ضيافت رسمي بر پا نميکنند.

-- شاهد ، Dec 30, 2007 در ساعت 02:43 PM

ما متاسفانه با این تشکیلات متمدن نمیشیم ؛شما به برخورد رئیس جمهور فعلی با رئیس جمهور قبلی توجه کنید .انوقت ما و تمدن !!!

-- ساسان ، Dec 31, 2007 در ساعت 02:43 PM

27 سال از انقلاب میگذرد و هنوز مشکل ساختاری داریم و بعضی اوقات این مشکلات بجای منطقی یا سیاسی بودن سلیقه ای میباشد مهم وقت و هزینه است که باید تلف شود تا ما هر آزموده ای را دوباره بیازماییم دعا کنیم دنیا صبر کند تا ما هم پیشرفت کنیم

-- پاپیلو ، Dec 31, 2007 در ساعت 02:43 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)