تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

تلاش بغداد برای یافتن جایگزین قرارداد الجزیره

تنها يك روز پس از آن‌كه " جلال طالباني "رييس جمهورعراق اظهارات خود را درباره لغو قرارداد الجزاير، به صورت يك‌بيانيه رسمي و نيز در ديدار روز جمعه با سفير ايران در اربيل پس گرفت، يك روزنامه عراقي فاش کرد که دولت اين كشور در تلاش است قرارداد جديدي را جايگزين قرارداد الجزاير كند.

به گزارش زمانه، روزنامه دولتي " الصباح "چاپ بغداد، روز شنبه در گزارشي به نقل از سخنگوي دولت عراق نوشت، قرارداد الجزاير انتظارات دولت عراق را برآورده نمي‌كند و بغداد نسبت به اين قرارداد اعتراض و ملاحظاتي دارد. اين روزنامه افزود،" علي الدباغ "بطور تلويحي فاش كرد كه بغداد درصدد جايگزين كردن قرارداد الجزاير امضاشده در سال 1975 بين ايران و عراق با يك قرارداد بهتر است.

الصباح به نقل از اين سخنگو تاكيد كرده است كه دولت عراق تاكنون اين قرارداد را مورد بحث قرارنداده است، زيرا آن را مخل حاكميت ملي عراق مي‌داند.

نظرهای خوانندگان

اگر این طور باشد عراق میتواند در قرار داد جدید ضمن تاکید بر قبول قرارداد الجزایر بابت غرامت جنگ هشت ساله و بدهی این کشور به ایران قراردادی جهت پرداخت سریعتر مطالبات ایران امضا کند. و نحوه پرداخت این مطالبات را مطرح کند.

-- حسین رحیمی  ، Dec 30, 2007 در ساعت 04:18 PM

یک نکته در مورد رسم‌الخط: شما فاصله بین واژه‌ها را در برخی جاها فراموش می‌کنید. مثال از متن بالا: جمهورعراق ... قرارنداده ... به‌جای «ی» و «ک» استاندارد فارسی از «ي» و «ك» عربی استفاده می‌کنید و ارقامتان به‌جای فارسی لاتین است. اگر بتوانید به این نکات نیز توجه کنید کیفیت نوشتاری بهتری را ارائه خواهید داد. سپاس.

-- فرامرز ، Dec 30, 2007 در ساعت 04:18 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)