تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

تحویل محموله دوم سوخت هسته‌ای به ایران

خبرگزاری فرانسه امروز، جمعه، در گزارشی از تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا از تحویل دومین محموله سوخت هسته ای نیروگاه بوشهر از روسیه به ایران خبر داد و نوشت: محمد سعیدی معاون سازمان انرژی اتمی ایران در امور بین الملل پیش از این گفته بود نیروگاه اتمی بوشهر طی دو تا سه ماه آینده به سطح 200 مگاوات می رسد و بعد از آن طی نه ماه آینده به سقف هزار مگاوات دست خواهد یافت.

ساخت نیروگاه بوشهر كه پروژه آن در سال 1994 میلادی از زیمنس آلمان به روسیه تحویل داده شد, بارها به علت تنش های مربوط به برنامه هسته‌ای ایران به تاخیر افتاده است. راه اندازی نیروگاه بوشهر ابتدا برای پائیز 2007 میلادی پیش‌بینی شده بود و بعد به سال 2008 موكول شد. روس‌ها مشكلات مالی ایرانی‌ها را علت این تاخیر عنوان كرده‌اند، اما تهران این مسائله را رد كرده است.

روسیه و ایران در نهایت اوایل ماه دسامبر اعلام كردند مشكلات خود را حل كرده و جدول زمانی برای تكمیل ساخت نیروگاه بوشهر تعیین كردند. درست بعد از تحویل نخستین محموله سوخت هسته‌ای از روسیه بود كه این كشور اعلام كرد ایران دیگر نیازی به ادامه غنی‌سازی اورانیوم ندارد، اما تهران بلافاصله با چنین درخواستی مخالفت كرد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)