تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

پورمحمدي: استیضاح نه به بار است نه به دار

مصطفی پورمحمدی گفت : استیضاح من نه بار است و نه به دار، آن طور که ما شنیدیم بحث استیضاح تنها از سوی دوازده، سیزده نماینده مطرح شده که نیمی از آن ها هم ظاهرا به آن اعتقاد نداشته‌اند.

به گزارش مهر، پورمحمدی، وزیر کشور پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در واکنش به انتشار خبر احتمال استیضاح وی از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس، گفت: طرح استیضاح هنوز از سوی هیئت رییسه مجلس اعلام وصول نشده است.

وی افزود: من هم مثل شما از طریق سایت‌ها از این خبر مطلع شدم، اما به هر حال ما همواره تسلیم قانون و نظر قانون‌گذار و تشخیص هرکسی که حق قانونی دارد هستیم.

یکی از خبرنگاران از پورمحمدی پرسید: آیا نمایندگان امضا‌ کننده استیضاح با شما مذاکراتی داشتند؟ که وزیر کشور در پاسخ، صحبت ‌و مذاکره با افراد مختلف را امری طبیعی دانست و خاطرنشان کرد: هیچ‌کدام از این صحبت‌ها هنوز تثبیت شده نیست.

وزیر کشور همچنین سخن یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه علت استیضاح احتمالی‌اش رایانه ‌ای کردن انتخابات پیش از تایید نهایی شورای نگهبان است، را رد کرد و گفت : این موضوع هنوز نه بار است و نه به دار. شما هم آنقدر عجله نکنید؛ آن طور که ما شنیده‌ایم بحث استیضاح تنها از سوی دوازده یا سیزده نماینده مطرح شده که نیمی از آن ها هم ظاهرا به آن اعتقاد نداشته‌اند.

نظرهای خوانندگان

یکی از دلایل مطرح شدن استیضاح وزیر کشور،دخالت این وزارتخانه در عزل معاون سیاسی استاندار بوشهر است.چندی قبل در پی درگیری نماینده ی بوشهر(آقای عطار زاده)و استاندار(آقای افراشته)وزارت کشور در اقدامی کاملاً غیر معمول معاون سیاسی استاندار بوشهر به همراه سه نفر از همکاران ایشان را از خدمت عزل کردند.این وزارت خانه تصمیم داشت که شخص مورد نظر خود را در این پست قرار دهد که استاندار بوشهر پیش دستی کرد و معاون سیاسی خود را معرفی نمود.طبق قانون وزیر کشور قدرتی برای تعیین معاونان استانداران ندارد.

-- دریا ، Dec 27, 2007 در ساعت 03:43 PM


برای علت استیضاح این فیلم را نگاه کنید

فيلم نطق پيش از دستور آقاي دكتر قنبري در مجلس شوراي اسلامي

-- بدون نام ، Dec 27, 2007 در ساعت 03:43 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)