تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

دعوت از حسین شریعتمداری برای سفر به آمستردام

ویلکو د یونگه، مدیر موسسه هلندی "پرس نو" طی جوابیه‌ای، اتهامات روزنامه کیهان به این موسسه و رادیو زمانه را رد کرده و از او برای دیدار در محل این سازمان غیر دولتی در آمستردام دعوت کرده است.

کیهان روز پنجشنبه 22 آذرماه در گزارشی، فعالیت رادیو زمانه و موسسه "پرس نو" را بخشی از پروژه گسترده‌تر "ناتوی فرهنگی" عنوان کرده بود.

به نوشته کیهان، "کشور هلند که از سوی ناظران رسانه‌ای، پایتختی ویژه برای «ناتوی فرهنگی» لقب گرفته، فاز جدیدی از جنگ تبلیغاتی خود را علیه دین اسلام آغاز کرده است. این جنگ تبلیغاتی که براساس بودجه مصوبه پارلمان هلند (موسوم به پلورالیزم رسانه‌ای) تغذیه مالی و با مشارکت سرویس اطلاعات و امنیت هلند و دفتر ویژه رسانه‌ها در وزارت خارجه این کشور تئوریزه می شود، همزمان با دنبال کردن دو خط مشی کلان اسلام ستیزی (با رویکرد فروپاشی ایدئولوژیک) و گسترش فحشا (آلترناتیو سرگرمی های دینی) در رسانه‌های فارسی زبان ادامه دارد."

مدیر "پرس نو" در نامه ای که خطاب به مدیر کیهان نوشته و به این روزنامه فرستاده است با اشاره به این ادعاها و نیز اشاره به برخی افراد و گرو‌ه‌هایی که کیهان آنها را حلقه‌ای از زنجیره به هم پیوسته در مبارزه با اسلام خوانده، آورده است: "پیرو بیانیه‌های پیشین پرس نو مایلم بار دیگر تاکید کنم که پرس نو یک سازمان غیر دولتی مستقل است که به منظور پشتیبانی از رسانه‌های مستقل تشکیل شده است."

ویلکو د یونگه می‌افزاید: "ماموریت ما توانبخشی به جلوه‌های رسانه‌های مستقل است به طوری که بتوانند عملکردی حرفه‌ای و بادوام داشته باشند. (رسانه‌هایی) که در پرتو سردبیری مستقل، برای شهروندان اطلاعات قابل اتکا و عینی از منابع چندگانه فراهم می‌کنند."

مدیر پرس نو در ادامه می‌آورد: "رادیو زمانه به هیچ سازمان یا موسسه سیاسی در ایران، هلند، ایالات متحده یا هرجای دیگر وابسته نیست. برعکس، ماموریت رادیو زمانه، همانند دیگر رسانه‌های مستقل، اجرای ژورنالیسم متوازن، بی‌طرفانه و عینی است."

ویلکو د یونگه در نامه خود، خطاب به حسین شریعتمداری می‌نویسد: "پرس نو برای برای بحث بیشتر با شما درباره دلایلی که ما از رادیو زمانه پشتیبانی مالی می‌کنیم و اینکه مراد ما از ژورنالیسم مستقل چیست، بسیار علاقه مند است."

"ما بسیار خرسند خواهیم شد که در دفترمان در آمستردام از شما پذیرایی کنیم یا اینکه در دفتر شما در تهران دیدار داشته باشیم."

مدیر پرس نو از کیهان خواسته است با انتشار نامه او "اطلاعات اشتباه درباره رادیو زمانه و پرس نو را اصلاح" کند. این نامه روز سه شنبه برای کیهان ارسال شده است.

نظرهای خوانندگان

تنها مقایسه ی این نامه با نامه ی شریعتمداری کافی است که به تفاوت ژرف تمدن و توحش پی بریم

-- شیدا ، Dec 20, 2007 در ساعت 11:59 PM

I think the dutch president of the Institute doesnt know what the Keyhan is. Poor president thinks that Shariatmadari is a logical and rational man and wants to convince him for its institute independence. Please tell him that Shariatmadari is not a journalist, he is Islam soldier living in illusion.

-- Homayoun ، Dec 20, 2007 در ساعت 11:59 PM

یک کسی باید به آقای ویلکو د یونگ برساند که این شریعتمداری داخل آدم نیست و ارزش مذاکره و مخاطبه ندارد. یکی از شعبان بی مخ های نظام ایران است. فقط به خاطر پادوئی در خانه حضرت آقا زود خبر میشود چه کسی را میخواهند به سلابه بکشند.

-- مازیار ، Dec 20, 2007 در ساعت 11:59 PM

حیف از چشم آدم که به قیافه منحوس این جعلق های بی ارزش بیافتد. طنز روزگار است که چنان آدم با شخصیتی روبروی چنین موجود بی سواد بی فرهنگ بنشیند.

-- مراد ، Dec 20, 2007 در ساعت 11:59 PM

لطفا اینقدر به شریعتمداری و روزنامه کیهان توجه نشان ندهید .این مجموعه آدمخوار از برخوردهای رسانه ای متمدنانه اینگونه برداشت خواهد کرد که ترس و ارعاب بر مخالفانش مستولی شده. نام شریعتمداری به تنهایی گویای هزار معنای شوم انسانیت است.جناب مدیر پرس نو دعوت از شکنجه گر اوین و شاگرد خلف سعید امامی به هلند در شان ومنزلت پرس نو نیست

-- حلاج ، Dec 20, 2007 در ساعت 11:59 PM

را شما متن نامه را منتشر نمي‌كنيد؟اين بسياري از واقعيت‌ها را روشن مي‌كند. به شرطي كه متن مقاله كيهان هم همراه آن باشد.د

-- بدون نام ، Dec 20, 2007 در ساعت 11:59 PM

همین که همایون گفت

-- amir ، Dec 20, 2007 در ساعت 11:59 PM

HAMIN Ke MAZIAR GOFT

-- faranbt@yahoo.com ، Dec 21, 2007 در ساعت 11:59 PM

وقتی بحث ژونالیسم مستقل مطرح باشد,روزنامه کیهان تهران(بخاطر احترام به زحمات مرحوم مصباح زاده در مطبوعات لازم است این تفکیک قائل گردد) در این تقسیم بندی جای نمیگیرد و همینگون مامور مستقر در اطاق رئیس آن حسین شریعتمداری"آنهم برای بحث بیشتر".
انسان عاقل با خرس شطرنج بازی نمیکند.
هر گام عقب نشینی در مقابل این گروه واین گونه به اصطلاح دیالوگها به ضرر جنبش اصلاحات است هر چند بنده نه معتقدو نه موافق آنهم.
به آقای مهدی جامی
بطور جد توصیه میکنم که در صورت آمدن چنین جنایتکاری به دفتر رادیو زمانه از مقام خود استعفاء دهد.
بعنوان یک مثال میگویم که:
.انیس نقاش هم کارت خبر نگاری داشت .

-- بهرام ، Dec 21, 2007 در ساعت 11:59 PM

آقایان محترم مستقل! من ساکن لندن هستم و تجربهء کار با چنین رسانه های مستقل را هم دارم، از کدام استقلال سخن می گویید عزیزان؟
البته با نامهء کیهان در گسترش فحشا موافق نیستم اما در مستقل بودن رسانه هایی که از کمک مالی دولت یا بنگاه های صدور دموکراسی تامین می شوند شک دارم.

-- علی ، Dec 21, 2007 در ساعت 11:59 PM

و باز هم روزنامه نگار گوشت قربونی شد

-- اردوان ، Dec 21, 2007 در ساعت 11:59 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)