تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

انتقاد شدید قالیباف از احمدی‌نژاد

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در سخنانی با اشاره غیر مستقیم به گزارش اقتصادی احمدی‌نژاد ، به شدت به وی انتقاد کرد و مشکل اصلی کشور را عدم مدیریت دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، شهردار تهران گفت : "تجربه نشان داده که مشکل اساسی در کشور ما نحوه مدیریت است چنانکه وقتی نفت 10 دلار بود تورم در کشور وجود داشت و ظاهرا با 100 دلار شدن قیمت نفت نیز مشکلات بر جای خود باقی مانده است."

او که در دوازدهمین نشست معاونان حمل ونقل و ترافیک کلان شهرهای ایران سخن می گفت، با بیان این مطلب افزود: "بدترین بخش عدم مدیریت صحیح، بداخلاقی مدیریتی است ."

قالیباف مشکل ترافیک شهر تهران را نبود سرمایه و ندانستن روش های حل این معضل ندانست و گفت:"نحوه مدیریت تا کنون درست نبوده است ."

وی به عنوان نمونه از طرح ساماندهی حمل و نقل و ترافیک در زمان مدیریت خود در نیروی انتظامی یاد کرد و گفت: "در آن زمان طرحی ارائه کردیم و گفتیم ظرف 18 ماه این کارها انجام می شود و گفتیم که این حرف‌ها حاصل تجربیات نخبگان و متخصصان برجسته و تجربیات دنیاست و همه هم گفتند خوب است. گفتند یکی از این طرح ها را آغاز کنید و ما هم طرح الزام بستن کمربند ایمنی را در دستور کار قرار دادیم و در کمتر از 2 ماه با همکاری مردم فهیم این فرهنگ جا افتاد . پس از آن 19 ماه طول کشید که پای اینطرح 18 ماهه را امضا کنند و دست آخر هم نشد ."

قالیباف گفت: "هنگامیکه مسئولان چندین سال پیش در یک سمت روش و حرف خاصی را ارائه می کنند اما پس از مدتی یعنی هنگامیکه سمت آنها تغییر یافت همان حرف ها و روش ها را در پست جدید قبول ندارند وضعیت بهتراز این نخواهد شد و این چیزی جز خیانت به مردم، انسانیت، عقل و علم نیست و در واقع ما بت پرست شده ایم ، آن هم از نوع بت پرستی قرن بیست و یکم."

شهردار تهران همچنین درانتقاد به صدا و سیما اظهار داشت: "وقتی صدا و سیما که حتما فردا حرفهای من را تحریف خواهد کرد ، با نشان دادن تاکسی های خالی در سطح خیابان های شهر از مدیریت غلط ایراد می گیرد. تا کی این ظلم را در حق مردم خواهد کرد. مگر چنین چیزی امکانپذیر است .جوسازی می‌‌شود، فکر می‌کنیم اگر با مردم در این رابطه همدردی شد یک نوع کمک به مردم است. به ما می‌خندند. باید این نکته را مد نظر داشت که با وجود آژانس ها ، تاکسی های پلاک موقت، مسافربرهای شخصی و سهمیه بندی بنزین که هر یک به نوبه خود مدیریتی مستقل دارند نمی توان حل تمام معضلات را بر عهده یک دستگاه دانست و در واقع هنگامیکه 200 هزار مسافربر در سطح شهر رها شده اند این توقع نادرست است که یک نهاد مدیریت همه آنها را به درستی انجام دهد ."

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: "متاسفانه در کشور ما فقط حرف زدن باب شده و سمینارها و همایش های ما نیز به حرف و حرف و حرف ختم می شود، حال آنکه وظیفه مدیر اجرایی حرف زدن نیست و باید به دنبال آن عمل باشد ."

قالیباف درباره طرح دولت برای سهمیه بندی بنزین نیز گفت: "هنگامیکه سهمیه بندی بنزین مطرح شد نظر من این بود که این سهمیه بندی تاثیری در ترافیک نخواهد داشت و آن روزها رسانه ها حرف من را به عنوان یک موضوع تمسخر آمیز مطرح کردند اما اکنون نیز این امر کاملا مشهود است. به هر حال مردم برای انجام کارهای روزمره شان مجبورند از نقطه ای به نقطه دیگر سفر کنند و این نیاز تا زمانیکه حوزه IT و فناوری اطلاعات گسترش نیابد و فضای مجازی برای انجام امور مختلف درراستای کاهش سفرهای شهری ایجاد نشود نمی توان توقع داشت که سفرها کاهش یابد و قاعدتا روش های سلبی نیز در این میان پاسخگو نخواهد بود."

قالیباف گفت: "تا زمانی که فکر می‌کنیم، می‌توانیم با مزاح و تمسخر، مشکلات را حل کنیم، اشتباه کرده‌ایم."

نظرهای خوانندگان

belakhareh aghaye ghalibaf ham eghrar kard ke az in emamzadeh mojezehi sader nemishavad

-- narges ، Dec 20, 2007 در ساعت 03:40 PM

zende bad vaghean damet garm sardar! kash baba in khosh tip raeis jomhoor shode bood be khoda vazemoon kheili behtar bood.

-- Homayoun ، Dec 20, 2007 در ساعت 03:40 PM

اين حرفها درست! ولي اين جناب هم دارد برناه ريزي مي كند براي آينده خودش. از حالا خيز گرفته براي انتخابات دوره بعد!
مگر امضاي همين جناب پاي آن نامه سرداران به خاتمي نيست!
مملكت ما ما به مدير با صلاحيت و در عين حال صادق نياز دارد!!!
اصلا تا آخرين لحظه قرار بود اين جناب به جاي احمدي نژاد از بالا حمايت شود براي پست رياست جمهوري كه در آحرين لحظه سياست عوض شد و رايهاي پادگاني آنجا رفت!!!
دلخوري اين جناب هم بيشتر از همان بابت است...والا دلش براي مملكت نسوخته است.
اميدوارم مردم هوشيارتر شوند و در انتخاباتها بهترين تصميم را بگيرند تا رايهاي سيستماتيك پادگاني نيز بي اثر شود.

-- پرنده مهاجر ، Dec 20, 2007 در ساعت 03:40 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)