تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

نشست ۱+۵ تشکیل نشد

وزارت امورخارجه ایالات متحده اعلام کرد نشست گروه 1+5 که قرار بود روز سه‌شنبه برای تهیه پیش نویس دور سوم تحریم‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران تشکیل شود، به تعویق افتاده است. به گفته تام کیسی، اعضای 1+5 این هفته گرد هم خواهند آمد.

پنج عضو دایم شورای امنیت بعلاوه آلمان هفته پیش پس از 90 دقیقق گفتگو نتوانستند پیش‌نویس دور سوم تحریم‌ها علیه ایران را نهایی کنند.

کاندولیزا رایس پس از این نشست تایید کرد که ایالات متحده در مورد ایران با روسیه و چین "اختلافات تاکتیکی" درباره "زمان‌ و ماهیت تحریم‌های بیشتر" دارد.

در گزارش 16 سازمان اطلاعاتی ایالات متحده که روز سوم دسامبر بخشی از آن علنی شد، تاکید شده است که ایران از سال 2003 به دنبال سلاح هسته‌ای نیست.

این گزارش، واشنگتن را برای به دست‌آوردن اجماع علیه ایران با مشکل تازه‌ای مواجه کرده است.

نظرهای خوانندگان

همانطور که سربازان آمریکایی نمیخواهند بخاطر منافع شخصی بوش بجنگند کشورها 5+1 نیز نمیخواهند بخاطر بعضی بهره های سیاسی بهره های اقتصادی خود را از دست بدهند میدان نفتی یادآوران و چند قرار داد مهم دیگر بخاطر سیاست از دست غربیها رفت و در چراغ سبز های اقتصادی بعضی کشورها اختلاف شدید بین کشورهای 5+1 دیده میشود البته تاثیرات روانی این قراردادها سنگینتر از خود آنهاست این اصل که اقتصاد سیاست را تایین میکند و اینکه این کشورها رقیب هم نیز هستند تردید و حق انتخاب را بین آنها ایجاد کرده است
آمریکاییها همیشه راه درست را بعد از تمام راههای غلط امتحان میکنند
1- دشمنی و متعاقب آن فشار های بیشتر به امید عقب نشینی ایران
2- دوستی که اگر اتفاق بیافتد اول با تردید شروع میشود ولی بسیار قوی خواهد بود
هزینه های جنگ و ایجاد جنگ روانی داخلی در آمریکا این کشور را ضعیفتر کرده و رقبا نیز فرصت خوبی برای تضعیف بیشتر این کشور پیدا میکنند
در هر صورت ایران ناظر است و مراحل سخت تر از این را پشت سر گذاشته است
زمان میگذرد و تاریخ ثبت میشود

-- حسین رحیمی ، Dec 19, 2007 در ساعت 11:59 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)