تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

نیروهای ارتش ترکیه وارد خاک عراق شدند

مقامات بخش خودگردان کردستان عراق می‌گویند سربازان ارتش ترکیه روز سه‌شنبه در ادامه درگیری با شورشیان پ کا کا وارد خاک عراق شدند. ترکیه روز یکشنبه نیز حملات هوایی گسترده‌ای علیه شورشیان پ کا کا انجام داده بود.

جبار یاور یک سخنگوی شبه نظامیان کردستان عراق اظهار داشت ارتش ترکیه بامداد امروز به داخل خاک عراق که در نزدیکی مرز ایران قرار دارد، نفوذ کرده است.

به گزارش آسوشیتد پرس، جمال عبدالله، یک سخنگوی تشکیلات خودگردان شمال عراق نیز گفته است، نزدیک به 300 سرباز ترکیه ساعت 3 بامداد تا عمق سه کیلومتری خاک عراق نفوذ کردند. جمال عبدالله با انتفاد از این عملیات آن را تجاوز به قلمرو عراق عنوان کرد.


هنوز مشخص نیست که آیا ارتش ترکیه قصد دارد در خاک عراق بماند یا نه. با این حال آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام ترکیه‌ای گزارش می‌دهد که ارتش این کشور برای تقویت نیروهای خود در عراق، نیروی کمکی فرستاده است و این نیروها قصد بازگشت ندارند.

در حدود 1200 نیروی ارتش ترکیه از سال 1996 با مجوز مقامات محلی در شمال عراق حضور دارند.

عبدالله گل، رییس ‌جمهوری ترکیه در پاسخ به پرسشی درباره درگیری ارتش با پ کا کا در عمق خاک عراق گفت: "از هم‌اینک، هرآنچه که برای مبارزه با تروریسم لازم باشد، انجام خواهد گرفت."

در همین حال سی ان ان ترک به نقل از مقامات ترکیه‌ای گزارش داد هدف از عملیات امروز گروهی از شورشیان پ کا کا بوده که در تدارک حمله بوده‌‌اند.

روز یکشنبه نیز در حدود پنجاه هواپیمای ترکیه در عملیاتی کم سابقه خطوط مرزی عراق را بمباران کردند. از سوی دیگر پس از پایان بمباران هوایی، توپخانه ارتش ترکیه نیز برای چند ساعت همین مناطق را به زیر آتش گرفت.

پارلمان عراق حمله هوایی به این کشور را محکوم کرده است.

ترکیه شمال عراق را بمباران کرد

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)