تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

جمهوری آذربایجان تهران را متهم به کودتا کرد

به دنبال احضار سفیر جمهوری آذربایجان به وزارت امور خارجه ایران، امروز محمد علی حسینی، سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران نیز به حکم یک دادگاه این جمهوری واکنش نشان داد.

روز دهم دسامبر دادگاهی در جمهوری آذربایجان چندین نفر را به اتهام همکاری با سرویس‌های امنیتی ایران برای انجام کودتا به زندان محکوم کرده بود.

محمد علی حسینی بدون اشاره به این حکم و موضوع مورد مناقشه گفت: "در تلویزیون آذربایجان ادعاهای واهی علیه ایران مطرح کردند و دامنه تبلیغات گسترده‌ای به اجرا گذاشتند. معتقدیم دست‌های بیگانه‌ای دست دارند در روابط خوب ایران و آذربایجان خدشه وارد کنند."

وی افزود: "به آذربایجان اعلام کردیم که اگر مدارک مستندی در این زمینه دارند به ما ارایه دهند تا مورد بررسی قرار دهیم. اراده دو کشور بر حفظ روابط استوار است و نباید در این خصوص خللی ایجاد شود."

وزارت امورخارجه ایران روزگذشته عباسعلی حسن‌اف، سفیر جمهوری آذربایجان را احضار کرد و خواستار پوزش خواهی رسمی دولت متبوع وی از تهران شد. در اطلاعیه وزارت امور خارجه نیز اشاره‌ای به دلیل این احضار نشده بود.

دادگاه جمهوری آذربایجان فردی به نام سعید داداش‌بِیلی که گفته می‌شود سر دسته عملیات کودتا بوده را به 14 سال زندان محکوم کرده است. همچنین 14 نفر دیگر نیز به حبس‌هایی از دو تا 14 سال محکوم شده‌اند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)