تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

العطیه: جزایر سه گانه پیش‌شرط همکاری با ایران است

عبدالرحمن بن حمد العطیه، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس ضمن "اشغالی" خواندن جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی، اعلام کرد، تا زمانی که ایران بر سر این جزایر با امارات به توافق نرسد، کشورهای حوزه خلیج فارس مناسبات خود با ایران را گسترش نخواهند داد.

al%20attiiyah.jpg

عبدالرحمن العطیه شب گذشته در تلویزیون قطر گفت: "کشورهای شورای همکاری خلیج [فارس] به دنبال بهبود همکاری با ایران هستند. گرچه ما باید به یاد داشته باشیم که ایران سه جزیره امارات متحده عربی را اشغال کرده است. بدون حل این مناقشه خواه از راه گفتگوی مستقیم خواه با میانجی‌گری جهانی، امارات متحده عربی، و کشورهای خلیج [فارس] همکاری با ایران را بهبود نخواهند داد."

العطیه گفت: "از دیدگاه من حل مساله این سه جزیره باید پیش‌شرطی برای هرگونه همکاری باشد."

العطیه درب رنامه‌ای که دانشجویانی از شش کشور حوزه خلیج فارس حضور داشتند در پاسخ به این پرسش که "آیا ایالات متحده به ایران حمله می‌کند" گفت: "من معتقدم هم ایران و هم قدرت‌های غربی اقداماتی نخواهند کرد که امنیت و ثبات در منطقه را متزلزل کند."

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس در حالی این اظهارات را بیان می‌کند که محمود احمدی‌نژاد، به عنوان نخستین رییس‌جمهوری ایران در واپسین نشست این شورا در دوحه شرکت کرد.

با وجود حضور احمدی‌نژاد در بیانیه پایانی این شورا جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی "اشغالی" خوانده شد.

گفته‌های عبدالرحمن العطیه به مثابه رد پیشنهاد‌های دوازده‌گانه محمود احمدی‌نژاد برای گسترش مناسبات تهران با دولت‌های جنوبی خلیج فارس به شمار می‌آید.

از عمده دلایل تشکیل شورای همکاری خلیج فارس رویارویی با نفوذ ایران در منطقه است.

نظرهای خوانندگان

آی داد.... آی هـــــــــوار.......بچه های خوبم.... کجائین؟ یعنی اینقد من بی کس و کار شده ام.... بالائی ها که پاشون رو گذاشتن رو گرده ام که سواری بگیرن......... پائینی ها هم که چشم های نامحرم شون رو دوختند به زیر پاهام ... و نیت پلیدشون رو با صدای بلند هم میگن....... یعنی اینقد منو بی پناه دیدن؟.... آهای بچه های خوبم کجائین؟ ... دست روزگار بین تون تفرقه انداخت ... ولی آیا هیچکدومتون به فکر من هم هستین؟ کسی به فکر این خونه هم هست... این خونه رو دارن ویرون می کنن ... میخوان تیشه به ریشه اش بزنن..... ستون هاش محکمه، ولی توفان ها و تندباد های زیادی از همه طرف داره میاد.... رهزنان زیادی به کمین نشسته اند تا گنجینه هایی را که برایتان نگه داشته ام بربایند......
یادتون رفته وصیت های پدرتون رو که مثال ترکه های درخت را میزد که اگر تک تک باشید، با بادی و ضربه ای می شکنید ولی اگر دسته شوید کاری ترین ضربه ها هم نمی توانند شما را بشکنند ... آهای.... بچه های خوبم.... میدونم که مادر پیرتان را فراموش نکرده اید...... مادر به امید شماست..... خانه را دریابید... در آستانه ویرانی است..... پای بست ویران نیست..... پای بست برجاست.... ایوان برجاست..... این بچه ناخلف است که نقش های زننده زده و همه تون رو زده کرد ..... نقش های شما چی شدن؟ نشستین که همه تون یه نقش درست کنین؟ نقش هاتون رو بیارین..... روی آئینه نقش بزنین و ایوان را چنان آئینه کاری کنید که فردا وقتی آفتاب بتابه، تابش نورش در آینه ها چشم دشمنا رو کور کنه.. و خونه در امون بمونه ........

-- مام وطن ، Dec 16, 2007 در ساعت 11:59 PM

واقعا شنیدش هم د رد ناکه نمیدوم مردم چرا خوابند هر بلایی سرشون میاد انگار ایران شده گورستان هر تحقیری را از یک مشت متحجر که زمام امور رو در دست گرفتن می پذیرند وجیکشونم در نمیاد مرگ ترجیح داره به این زندگی یک روز دریای مازندران رفت حالا هم صحبت این جزایر سه گانه بازم باید تماشا کنیم؟ یاد داستان و نصیحت آن پدر پیر افتادم که 7 تا پسر داشت و 7 چوب را بهم بست و گفت بیایید این ها روبا هم بشکنید همه امتحان کردند و نتوانستند دسته هفتایی چوب را بشکند بعد که چوب ها را از هم باز کرد دیدند یکی یکی چه راحت شکسته میشه پدر پیر به فرزندانش نشون داد اگه هر 7 نفر با هم باشند هرگز شکسته نخواهند شد .

-- nazli ، Dec 16, 2007 در ساعت 11:59 PM

قابل توجه آقاي حمدي نژاددرمصاحبه زنده خودباصدا وسيما قبل ازسفرحج!

-- محمد شوري ، Dec 16, 2007 در ساعت 11:59 PM

من نمیدانم آخر سر هزینه داشتن یک باصلاح رئیس جمهور بیمار روانی با کمبودها و عقده خودبزرگ بینی و شهوت مسافرت و سر کردن در هر سوراخی بدون دانستن و رعایت اصول دیپلماتیک و شان و منش رئیس یک کشور مانند ایران برایمان در آینده چه هزینه هائی در بر خواهد داشت و چه بهائی را برای این حماقت ها باید پرداخت. تازه ایشان پس از نشتن در زیر تابلو خلیج عربی در قطر و سخنان دبروز دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس فردا عازم عربستان کشور دیگر و قدرت بزرگ پیمان همکاری خلیج فارس میباشند.

-- جهان ، Dec 17, 2007 در ساعت 11:59 PM

خاک برسر این مسئولین بیعرضه نمک نشناس .همه این هارتوپودتا برای سرکوب داخلیست وحالا چندتاعرب ...ما چنگ و دندون نشون میدن . یا داستان او دزد مهاجم ادمکش افتادم که بکمک یکمشت اراذل به مملکت ما حمله کرد - بله محمود افغان رو میگم - که بمملکت ما حمله کرد وامپراتوری صفویه را نابودکرد وشاه بزدل صفوی از اتاقش هم خارج نشد ......
وای بحال این مسئولین بیکفایت که دارن جاپای او شاه نالایق صفوی میگذارند.

-- بدون نام ، Dec 17, 2007 در ساعت 11:59 PM

The following is very related to the above piece if you really know what patriotism means!

http://eghdamemotahed.blogfa.com

-- بدون نام ، Dec 17, 2007 در ساعت 11:59 PM

به قول مادر بررگم :
کسی که به ما نری.........بود کلاغ کو....... دریده بود .

-- narges ، Dec 17, 2007 در ساعت 11:59 PM

khak bar sare ahmadi nejade bigheirat!

-- بدون نام ، Dec 17, 2007 در ساعت 11:59 PM

چه غلط هاي زيادي.
آقاي احمدي نژاد حالا از جاي چربش ميل نمائيد. ما دوستي با كساني كه هم از نظر ديني ما را مرتد ميدانند و هم از نزاد ديگري بوده و عقده اي به درازاي 1400 سال با ما دارند را ميخواهيم چه كنيم؟
مشكل آنها اين است كه هنوز civilized نشده اند.

-- مزدك بامدادان ، Dec 17, 2007 در ساعت 11:59 PM

اینا هرازچندی یه زری می زنن.سه جزیره همیشه ایرانی بوده و خواهد بود.زیاد هم زرزر کنن همونایی رو هم که توش نشستن ازشون می گیریم.

-- بدون نام ، Dec 17, 2007 در ساعت 11:59 PM

بسیار جای تاًسف دارد . رئیس جمهور یک کشور در نشستی شرکت کند که بخشی از خاک آن را بخواهند بگیرند . در تمام دنیا برای حفظ یک وجب خاک کشور از جان و مالشان گذشت میکنند تا تن به خواری و خفت ندهند آن وقت این آقایان با این همه ادعا ببین چطور کشور ما را به خواری می کشانند .

-- arash ، Dec 17, 2007 در ساعت 11:59 PM

Do you know what? We want Bahrain back and we can get it back anytime we want you morons. a

-- farshad ، Dec 17, 2007 در ساعت 11:59 PM

Hamoun khaki ham ke be onvane dubai o ghatar o bahrein, ...beheshoun dadeh shodeh, be vassileye englissaha, ounam khahim gereft. In moftkhora, che arab o che akhound, fekr mikonand maleke mal o jan o tarikh shodand. Ma iraniha bayad motahed bashim. hamin o bas

-- Nam ، Dec 17, 2007 در ساعت 11:59 PM

.... خوراک کوسه ماهی های خلیج همیشه فارس کرد.

-- شاپور ذوالاکتاف ، Dec 17, 2007 در ساعت 11:59 PM

به قول دوستان خاک بر سر احمدی نژاد و این حکومت گور به گوری کنن. آقا تشریف بردن حج با مقامات سعودی دیدار بفرمایند عوض حج. ای که الهی زیر دستو پا له بشه!

-- هادی ، Dec 17, 2007 در ساعت 11:59 PM

این آقا نظر شخصی خود را داده و نظر اعضا این نیست مشکل ایشون رو همون اعضا حل میکنند

-- حسین رحیمی  ، Dec 18, 2007 در ساعت 11:59 PM

تازیها از گذشته دور تاکنون با ایرانیها مشکل داشته اند و همیشه در انتظار فرصتی برای ضربه زدن می گردند. هیچگاه بین ایرانیان و تازیان نقطه اشتراکی وجود نداشته است. نه در فرهنگ نه در مذهب و نه در اخلاق و منش و بطور کلی نه در هیچیک از باورهای انسانی. بنابراین دوستی با تازیان ناممکن است و تنها همزیستی مسالمت آمیز دلیل عمده تحمل کردن آنان است ولی گاه لازم است با برخوردی قاطع و به دور از هرگونه ارفاقی ایشان را به آنچه که ملزم به رعایت آن هستند مجاب ساخت.ایرانیان در طول تاریخ پرنشیب و فراز خود از سد مشکلاتی گذر کرده اند که مشکل این اعرابیها در مقابل آنها از وز وز پشه ای مزاحم در گوش آدمی کم ارزشتر است. ولی چه کنیم که گاه این وز وز آنچنان نفرت انگیز و غیر قابل تحمل می شود که چاره ای جز له کردن اینچنین پشه زار و درمانده ای نمی یابیم. و لزوما وسیله این کار تنها جنگ و نزاع نیست بلکه می توان با فشارهای اقتصادی بر این قوم نیازمند و تدبر کافی به این مهم دست یافت. لازم به یادآوری است که تعداد ایرانیان مقیم دبی از جمعیت بومی آنجا بیشتر است و میزان سرمایه گذاری آنها به حدی می رسد که فکر حکام راحت طلب و بی غم تازی را به خود مشغول سازد و فراموش نکینم که بیشترین مسافران دست و دلباز عازم سفر حج نیز ایرانی اند.

-- بدون نام ، Dec 19, 2007 در ساعت 11:59 PM

خواستم فحش بدم ديدم بقيه دادن. خواستم غيرت نشون بدم ديدم بقيه اين كارو هم كردن. واقعا ما ايراني ها فقط بلديم شعار بديم . يارو (احمدي نژاد) هر كاري كه خواسته كرده باز صدامون در نميآيد. مقاله آقاي رئيس جمهور مادرتو.. ابراهيم نبوي را بخوانيد.
خدا هم ديگه بهمون رحم نميكنه چون خودمون به خودمون رحم نميكنيم.

-- شهاب ، Dec 21, 2007 در ساعت 11:59 PM

روزگاري در رمان ساسانيان فرستاده وسفير ايران به خاطر اينكه برصندلي تكيه زد كه يك رديف پائين تر از صندلي سزار روم بود به محض بازگشت به ايران به خاطره اهانت به ايرانيان محاكمه شد وقتي دولت ايران در هيچ كدام از كتابهاي درسي تاكيدي بر ملي گرائي به عنوان تنها راه برون رفت از مشكلات نميشه وبه طور كلي وجه ايراني بودن فقط به عنوان ابزاري در زمان انتخبات مورد سوئ استفاده قرار مي گيرد اميدي به اين حكومت نيست

-- نيما ، Jan 26, 2008 در ساعت 11:59 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)