تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

راهبرد جمهوری اسلامی؛ روسیه به جای غرب

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی پنجشنبه شب در جمع ایرانیان مقیم مسکو گفته است که گسترش روابط همه جانبه ایران با روسیه یک برنامه راهبردی مهم برای جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، منوچهر متکی گفته است که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران "همه زیرساخت‌ها و دیدگاههای دولتی و کارشناسی کشور مبتنی بر روابط با کشورهای غربی بوده" و تاکید کرده است که "فرهنگ رابطه اقتصادی و بازرگانی با غرب و پیاده‌سازی روش‌های غربی در کشور، اجازه رشد روابط با روسیه را نداد."

به گزارش ایرنا متکی پنجشنبه شب در جمع ایرانیان مقیم مسکو گفت: باید از همه ظرفیت‌ها و راهکارهایی که برای توسعه روابط با روسیه وجود دارد استفاده کرده و موانع دراین روند را برطرف سازیم.

منوچهر متکی همچنین اشاره کرده است که ایران برای ساخت مشترک هواپیما و همکاریهای دراز مدت و حمایت از سرمایه‌گذاری متقابل با روسیه در حال گفت‌وگو است.

روز پنجشنبه پنج منوچهر متکی وزیر امور خارجه ایران و سرگئی کرینکو رییس آژانس فدرال انرژی اتمی روسیه موافقتنامه همکاری‌های بازرگانی، انرژی، اقتصادی، حمل و نقل و پروتکل هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی دو کشور را امضا کردند.

این در حالی است که همزمان با سفر متکی به مسکو روز گذشته رییس شرکت روسی اتم استروی اکسپورت، پیمانکار اصلی ساخت نیروگاه بوشهر، خبر داد که اختلافات این شرکت با ایرن حل شده و برای اتمام ساخت نیروگاه بوشهر برنامه زمان‌بندی‌ای تعیین شده است که تا پایان ماه جاری میلادی اعلام خواهد شد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)