تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ارتش لبنان به‌دنبال رد پای القاعده در ترور ژنرال الحاج

ارتش لبنان روز پنجشنبه اعلام کرد که احتمالاً افراد مرتبط با القاعده در ترور ژنرال فرانسیس الحاج دست داشته‌اند. الحاج در سرکوب اخیر نیروهای مرتبط با القاعده در لبنان نقش اساسی داشت.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این موضوع پس از آن اعلام شد که افسران اطلاعاتی ارتش لبنان از 4 لبنانی که احتمال می‌رود با بمب‌گذاری منجر به قتل ژنرال الحاج دست داشته‌اند بازجویی کردند.

الحاج نبرد سه‌ماهه‌ای را که به نابودی مبارزان اسلام‌گرای جنبش موسوم به فتح‌الاسلام انجامید را فرماندهی می‌کرد. فتح‌الاسلام گروهی از پناهندگان فلسطینی مقیم در اردوگاه نهرالبارد واقع درشمال لبنان بودند که با القاعده ارتباط داشتند.

ظاهراً همین سابقه ارتش لبنان را به این مسئله مشکوک کرده است که احتمال دارد قتل الحاج در انتقام از عملیات نظامی او علیه نیروهای مرتبط با القاعده باشد.

فرانسیس الحاج در حالی که روز چهارشنبه از محل کارش عازم خانه خود در حومه مسیحی نشین بیروت بود بر اثر انفجار بمب کشته شد. در این حادثه راننده‌ الحاج نیز به قتل رسید.

در صورتی که ژنرال سلیمان فرمانده کنونی ارتش لبنان که در حال حاضر کفیل ریاست جمهوری این کشور نیز هست، به ریاست جمهوری کشور انتخاب می‌شد، این احتمال وجود داشت که الحاج به فرماندهی ارتش این کشور برسد.

در لبنان روز جمعه برای بزرگداشت فرانسیس الحاج روز عزای عمومی اعلام شده است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)