تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

تهدید با ایمیل: "شما در آستانه قرارگرفتن در لیست ارتداد هستید"

در پی ارسال نامه‌های تهدیدآمیز به برخی فعالان سیاسی اجتماعی از طریق ایمیل، رادیو زمانه در گفتگو با یکی از این تهدیدشدگان کم و کیف این موضوع را جویا شد.

یکی از فعالان حقوق زنان که به تازگی نامه‌ای تهدید آمیز دریافت کرده است، در پاسخ به پرسش که آیا از هویت تهدیدکنندگان آگاهی دارد، گفت: "فرستنده نامه خودش را یک عضو از 313 عضو شهادت طلب معرفی کرده است."

وی در پاسخ به این پرسش که انگیزه این نامه‌ها چیست، گفت: " گمان می‌کنم هدف از تهدید ایجاد فضای رعب و وحشت و به منظور وادار کردن فعالان مدنی از جمله جنبش زنان برای دست کشیدن از فعالیت‌هایشان است."

این فعال حقوق زنان همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا این تهدیدها را به مراجع انتظامی و قضایی اطلاع داده است، با یادآوری پرونده دلارام علی گفت: "در این کشور وقتی زنان با مدارک مستند و عکس در دادگاه شکایت می برند که ما کتک خوردیم و دستمان شکست ، آنها را که کتک زدند تبرئه می کنند و شاکی را به زندان می فرستند، آیا ما باید به این سیستم شکایت ببریم."

در بخشی از ایمیلی که به این فعال حقوق زنان فرستاده شده با هشدار به این که وی "در آستانه قرار گرفتن در لیست ارتداد" قرار گرفته، آمده است: "گروه شهادت از 30 روز پیش موجودیت خویش را اعلام کرده و با 313 نفر شهادت‌طلب آماده اجرای فرامین شرع مقدس و مولایمان هستیم. قطعا و یقینا پاک کردن ایران از وجود عناصر ضد دین و منافق و مرتد از وظایف کاملا شرعی و واجب این گروه می‌باشد."

این فعال حقوق زنان که مایل بود نامش گفته نشود، با اشاره به سرنوشت پرونده‌های ترور سعید حجاریان، زهرا کاظمی و مرگ مشکوک زهرا بنی‌یعقوب در ادامه افزود: "جالب است که اینها خود را شهادت طلب می نامند که اگر چنین کاری هم بکنند حداکثر یکسال به زندان می روند. این شهادت طلبی نیست. کسانی که در جنبش های مدنی ایران فعالیت می کنند و در معرض انواع خطرات قرار دارند شهادت طلبند و نه اینها."

نظرهای خوانندگان

آفرین بر شما. کاملآ درست است که: کسانی که در جنبش های مدنی ایران فعالیت می کنند و در معرض انواع خطرات قرار دارند شهادت طلبند و نه اینها.

-- هادی ، Dec 12, 2007 در ساعت 11:59 PM

واقعا من هم نفهمیدم که چطور این افراد که تهدید می کنند خود را شهادت طلب می نامند ،اینها که حکومت و سیستم امنیتی را هم دارند و فعالیتشان کمترین هزینه ای هم برایشان ندارد .پس چه خطری تهدیدشان می کند که خود را شهادت طلب می نامند.

-- بدون نام ، Dec 12, 2007 در ساعت 11:59 PM

البته فکر می کنم این تهدیدها نشان از موفقیت جنبش ها در ایران دارد و البته شاید هم دوباره محفل های قتل های زنجیره ای فعال شده باشند

-- بدون نام ، Dec 12, 2007 در ساعت 11:59 PM

با درود به همه فعالین شجاع ایران زمین
به نظر من این تهدید ها فقط نشانه عجز و ناتوانی این افراد و گروههای وابسته به آنهاست.شهادت طلب عمادالدین باقی،دانشجویان بی گناه و مظلوم امیرکبیر،و همه فعالین مدنی هستند.

-- مریم ، Dec 12, 2007 در ساعت 11:59 PM

Man be shoma feallane madani AFTEKHAR mikonam
Ali

-- Ali ، Dec 12, 2007 در ساعت 11:59 PM

بهتره یکی از این ایمیل ها رو بزارید اینجا تا سورسش رو معلوم کنیم از کجا فرستاده شده. هر نوع افشاگری عمله های استبداد دینی رو رسوا می کنه.

-- بدون نام ، Dec 13, 2007 در ساعت 11:59 PM

با سلام به تمامی انسانهای شهادت طلب! شهادت در راه آزاد نمودن بشریت نه در راه ایجاد خفقان! و مسلما " خداوند به بشر دوستان لطف و عنایت می فرماید و این ما هستیم که می توانیم بخوانیم و بشنویم و ببینیم و قضاوت کنیم. وبه امید آنکه بتوانیم صحیح تصمیم بگیریم.
آنـــــــا

-- آنا ، Dec 13, 2007 در ساعت 11:59 PM

عزیزان زمانه ای! بهتر بود لااقل برای ظاهرسازی هم که شده یک پیام از مخالفین نظر رسمی سایت خودتون و سازمان امنیت و اطلاعات هلند رو هم می گذاشتید تا این خبرسازی ناشیانه تون اینقدر رسوا نشه. واقعا خسته نباشید!

-- احمد ، Dec 13, 2007 در ساعت 11:59 PM

سلام . ميگم چرا اين لاستيك ماشين سنگين قبل از عيد بود جفتي هفتصد يا هشت صد هزار تومان و الان شده جفتي يك ميليون و هشت صد هزار تومان در حالي كه اگر بياييد و ببينيد در سه راه افسريه محل انبار چاي سابق كه حالا براي يكي از آقايون دولتي هست محوطه اي به اندازه پنج هزار متر و چند رديف روي هم فقط لاستيك چيده شده و هيچ كس به اين مسئله رسيدگي نمي كنه

-- ali ، Jun 2, 2008 در ساعت 11:59 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)