تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

سارکوزی: خطر جنگ با ایران وجود دارد

نیکولا سارکوزی، رییس‌جمهوری فرانسه در مصاحبه‌ای با هفته نامه فرانسوی نوول اوبزرواتور اظهار داشت "خطر جنگ" با ایران وجود دارد. سارکوزی با این حال تاکید کرد که وی "طرفدار جنگ" نیست.

سارکوزی در این مصاحبه گفت: "اگر اسراییل از برنامه غنی‌سازی تهران احساس خطر می‌کند، خطر واقعی جنگ وجود دارد."

نیوکلا سارکوزی افزود: "همه متفق‌النظر هستند که آنچه ایران انجام می‌دهد توجیه غیرنظامی ندارد."

رییس‌جمهوری فرانسه گفت: "مسئله این است که از نظر ما ریسک این که آمریکایی‌ها یک دخالت نظامی بکنند چندان زیاد نیست، اما اسراییلی‌ها احساس خواهند کرد که امنیتشان واقعا در خطر است. خطر جنگ وجود دارد."

سارکوزی در ادامه گفت اگر مقامات ایرانی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه انجام بازرسی‌ها را بدهند وی آماده است "به تهران سفر کند و همکاری درباره انرژی هسته‌ای غیرنظامی را بررسی کند."

رییس‌جمهوری فرانسه گفت: "اسراییلی‌ها و آمریکایی‌ها درباره این موضوع به من اعتماد دارند."

فرانسه هم‌اکنون با لیبی در زمینه انرژی هسته‌ای همکاری می‌کند.

برنار کوشنر، وزیر امور خارجه نیکولا سارکوزی نیز پیش از این گفته بود که جهان باید خود را برای جنگ احتمالی با ایران آماده سازد.

نظرهای خوانندگان

سرکوزی از روی معده حرف نمی زند! او با همه بيماری روانی و حماقتهايش نشان داده که هر چه گفته کرده است! و اما چرا زيرا زمينه ها بر رسی می کند. در مورد ايران هم او زمينه ها بررسی کرده است. او با خبر است که مردم ايران از حکومت ملايان به تنگ آمده و هر رژيمی را بر اين گروه ترور و تروريست پرور ارجحيت می دهد. اين مسئله که در صد بزرگی از مردم اميدشان را از هر کس در درون قطع کرده اند تمامی عقلان بيرون از حکومت را و حتا گاهی آنها که هنوز خود را به ولايت و روحانيت نفروخته اند به خود لرزانده است. غربی ها از قرار آدمخای واقعبينی هستند. واقعيت ايران اين است که مردم خواهان بر کناری آخوند و اسلام سياسی در ايرانند و غذبی ها به خوبی آماده شده اند که از اين موقعيت ضد حکومتی ايرانيان استفاده کنند. من فکر می کنم که روشنفکران بايد بيش از پيش به مسئله بپردازند. وقتی با مردم صحبت می شود کسی حتا حوصله ی شنيدن اينکه بايد پله پله رفت را ندارد. امروز هيچ تفاوتی واقعی بين اصلاحطلب و اصولگرا نيست. خاتمی به همن اندازه سرسپرده ی ولايت است که احمدی نژاد و هاشمی. مردم ايران به خوبی فهميده اند که فرقی بين اين دو نيست مگر دعوای چپاول نفت همين برای همين هم مردم آنها را رها کرده اند. غربی ها اين رها کردن را به خوبی دريافته اند برای همين هم به محض فراهم شدن همه شرايط حتا يک ساعت هم صبر نحواهند کرد. در حقيقت نهايت هدف غرب و مردم ايران يکی نيست ولی اولين قدم که بر کناری حتمی و بی برو برگرد حکومت اسلامی ست در هر دو طرف واضح است و هر روز هم واضح تر می شود. ما چه به سرکوزی فحش بدهيم يا ندهيم در اينکه جامعه ی ايران در تماميتش ديگر حکومت اسلامی را نمی خواهد فرقی نمی کند. و اينهمه را غرب به خوبی می داند.
باقری

-- باقری ، Dec 12, 2007 در ساعت 11:59 PM

دق کش کردید ما را . هر روز یک حرفی می زنید یک روز می گوئید جنگی در کار نیست یک روز می گوئید احتمال جنگ هست لطفا حرف اخر را بزنید . یا جنگی صورت می گیرد یا جنگی رخ نمی دهد ما ملت ایران هم تکلیف خودمان را بذانیم و خسته شدیم از حرفای دوگانه شما اروپایی ها و امریکایی ها . لطفا رو راست باشید و هر چه زودتر هدف نهایی را اعلام کنید خیلی ممنون

-- ایمان ذ ، Dec 13, 2007 در ساعت 11:59 PM

حالا باز بگین این مردک سارکوزی جهود نیست!
این سارکوزی خوش تیپ بهتره به جای حرفهای مفت که اصولا میخواد ادای تونی بلر را در بیاره،بره مشکلات پایتختش را حل کنه تا برادران مسلمان پاریسی حکومت را از دستش نگیرند و دوم اینکه این نوکر سرسپرده انگار زیاد با استعداد هم نیست.چون حداقل باید به حرفهای اربابش بوش گوش کند.آمریکائی ها خودشون اعتراف کردن که مال این حرفا نیستن(حمله نظامی) حالا این بچه جوجه واسه ما جیک جیک میکنه.عجب دنیایی شده. راستی میدونین همین سارکوزی اصلا فرانسوی نیست و خانواده اش از مجارستان آمدن و میگن جهود نیز هست (چه شود.......)

-- آشنا ، Dec 13, 2007 در ساعت 11:59 PM

این ها همش بازی سیاست. همه اش از قبل پیش بینی شده . این پلان خیلی وقت کشیده شده

-- امین ، Dec 13, 2007 در ساعت 11:59 PM

آقا و خانم راديو زمانه شما فقط اگر توهينی به مقدساتی که ديگر نيست به اسلام بشود فقط سانسور می کنيد! اربابان حرف مفت هر چه دلشان میخواهد را نثار يهودی بودن و نبودن سرکوزی می کنند و حضرات را ککی هم نمی گزد. سرکوزی آدم کوتوله ای هست يانيست حرف ديگری ست اما اينکه او اينطور حرف می زند از جای ديگری ناشی می شود ! از آنا ناشی می شود که در ايران مردم از روحانيت شيعه زله شده اند. و سرکوزی از اين زله و ذلت خبر دارد. آقای آشنا بهتر است دست به کار شود تا مردم ايران آرزوی حمله ی نظامی نکنند! نه سرکوزی. سرکوزی کوزه ای که تراوش درون ايران را نمايان می کند.
آشنا جا بسيار نا اشنایی/
بهرام از تهران

-- بهرام از تهران ، Dec 13, 2007 در ساعت 11:59 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)