تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

بوش بار دیگر ایران را خطرناک خواند

جورج بوش، رییس‌جمهوری ایالات متحده روزگذشته بار دیگر ایران را "خطرناک" خواند.

رییس‌جمهوری ایالات متحده، یک هفته پس از گزارش جنجالی 16 سازمان اطلاعاتی این کشور درباره برنامه هسته‌ای ایران در دیدار با همتای ایتالیایی خود گفت: "ایران خطرناک است و آنها (ایرانی‌ها) اگر شیوه غنی‌سازی اورانیوم را یاد بگیرند حتی بیشتر خطرناک خواهند شد."

در گزارش 16 سازمان اطلاعاتی ایالات متحده که هفته پیش بخشی از آن علنی شد، آمده است که ایران از سال 2003 برنامه نظامی هسته ای خود را کنار گذاشته است.

این گزارش نومحافظه‌کاران آمریکایی و در راس آن بوش را تحت فشار گذاشته است که چرا با وجود اطلاع از این گزارش در مجامع عمومی همچنان تاکید می‌کردند که ایران به دنبال بمب است. جورج بوش، تا آنجا پیش رفت که گفت اگر علاقمند به جلوگیری از جنگ جهانی سوم هستید باید جلوی ساخت بمب اتم ایران را بگیرید.

جورج بوش در دیدار با همتای ایتالیایی خود گفت که ایران باید همه فعالیت‌های گذشته اتمی خود را روشن سازد و اظهار داشت که "نگرانی عمیق" خود درباره ایران را به اطلاع جیئورجیو ناپولیتانو رسانده است.

بوش همچنین گفت: "ایران خطرناک است، ما معتقدیم ایران یک برنامه تسلیحاتی سری داشته است و ایران باید برای جهان توضیح دهد که چرا آنها چنین برنامه‌ای داشته‌اند."

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)