تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

کاخ سفید: کاملا با احمدی‌نژاد موافقیم

گوردون جانرو، سخنگوی کاخ سفید پس از اعلام آمادگی محمود احمدی‌نژاد برای بهبود مناسبات با ایالات متحده اعلام کرد ایران باید گام‌های بیشتری برای بهبودی رابطه دو کشور بردارد.

گوردون جانرو گفت: "ما کاملا با رییس‌جمهوری ایران موافقیم. یک یا دو گام بیشتر نیاز است. بیاید از تعلیق غنی‌سازی فرآیند اورانیوم شروع کنیم و از آنجا حرکت را آغاز کنیم."

محمود احمدی‌نژاد روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری با اشاره به گزارش سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده از برنامه هسته‌ای گفته بود: "من این گزارش را یک گام مثبت و رو به جلو ارزیابی می کنم که امیدوارم گام های دیگر هم برداشته شود که در این صورت شرایط متفاوت خواهد شد و مسائل پیچیدگی های خود را از دست می دهد و راه برای حل مسائل اساسی منطقه باز خواهد شد."

در این گزارش آمده است که ایران از سال 2003 برنامه ساخت جنگ‌افزار هسته‌ای خود را متوقف کرده است.

احمدی‌نژاد: گزارش اطلاعاتی آمریکا گامی به جلو بود

نظرهای خوانندگان

آقای خمینی نبود که گفته بود: عزای ما آن روزی‌ست که آمریکا از ما تعریف کند؟

-- سوشیانت ، Dec 11, 2007 در ساعت 11:59 PM

بابا قالو بکننین دیگه!امریکا و ایران می تونن دوستان خیلی خوبی باشن.خلاص کنین دیگه!

-- پیروز ، Dec 11, 2007 در ساعت 11:59 PM

تا زمانی که اخوندها در ایران بر سر کار هستند و به دشمنی با شیطان بزرگ و اسرائیل نیاز دارند تا مردم ایران رو شستشوی مغزی بدهند رابطه ای در کار نخواهد بود.

-- self ، Dec 12, 2007 در ساعت 11:59 PM

بابا ما جوونها خفه شديم ما از تمام دنيا فقط حمايت معنوي ميخواهيم... بگذاريد اين دشمن فرضي موضوعش تموم بشه... بگذاريد مردم از اين تحريم راحت بشند...ما گذشته نه در مورد امريكا يادمون ميره نه در مورد انگليس... ماخودمون مي خوايم جمهوري درست كنيم.

-- رضا. ل از مشهد ، Dec 12, 2007 در ساعت 11:59 PM

شما مزدور هستيد و احمدي نژاد از شما مزدورتر كه بدبختي مردم را مي بينيد ولي براي لقمه نان دنيا دم از مصالحه امريكا بارژيمي مي زنيد كه حتي به اعدام بچه هاي خودشان اقدام كردند .

-- بدون نام ، Dec 12, 2007 در ساعت 11:59 PM

اينان براي نابودي ايران ناتوان ناتوانان اند بود ما ايزدي است باور نمي كنيد اسكندر -اهريمن.چنگيز.فرجامي نيافتند .از ما تنها يك تن به مبارزه برخاست و بودن ايران را سلامي دوباره داد فردوسي..

-- رضا ، Dec 12, 2007 در ساعت 11:59 PM

این آقای سوشیانت و افرادی مثل ایشان فقط اتش بیار معرکه هستند.
یا توی ایران راحت زندگی می کنند یا در خارج راحت و آسوده سفارتچی هستندو. بدبختی های ما اکثریت مردم را ندارند.

-- گیو ، Dec 12, 2007 در ساعت 11:59 PM

ایالات متحده آمریکا از طرح بوشهرحمایت میکند چون زیر نظارت و کنترل آژانس بین المللی قرار دارد. اما برای اینکه ایران غنی سازی اورانیوم را تعلیق کند، و به جامعه بین المللی اطمینان دهد که به دنبال ساختن سلاح های هسته ایی نیست، ایالات متحده یک بار دیگر بر پیشنهادی که پیشتر از سوی سه کشور اتحادیه اوروپا داده شده است تأکید می کند - و آن اینکه ایالات متحده آماده است تا در صورت تعلیق غنی سازی از سوی ایران آن کشور را درزمینه فن آوری صلح آمیز هسته ایی یاری کند.

تعلیق غنی سازی از سوی ایران و اعتماد کردن به عرضه سوخت تضمین شده ازسوی کشورهای دیگر، دروازه های تازه ایی را به روی ایران میگشاید تا برای برنامه هسته ایش کمک های بین المللی دریافت کند و همینطور راه را برای مناسبات بهتر میان ایران و آمریکا هموار میکند.

اما پافشاری ایران برای ادامه غنی سازی اورانیوم و نادیده گرفتن قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل تنها براین تردید می افزاید که برنامه هسته ایی ایران در واقع برای استفاده صلح آمیز نمی باشد.

-- وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا - گروه فرارسی دیجی ، Dec 18, 2007 در ساعت 11:59 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)