تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

گزارش رجانیوز از دستگیری گسترده دانشجویان چپ

رجا نیوز، از رسانه‌های نزدیک به اصولگرایان تندرو، از برخی اتهامات وارده به دانشجویانی که به عنوان چپ شناخته شده و چندی قبل گروهی از آنان دستگیر و زندانی شدند، خبر داده است.

در این گزارش نوشته شده است که "نهادهای امنیتی پس از انجام تحقیقات گسترده در دانشگاههای کشور هسته اصلی جریان کمونیست مرتبط با خارج از کشور را شناسایی و بازداشت کردند."


رجانیوز می‌افزاید، این هسته که از سال 78 تاکنون اقدام به یارگیری در برخی دانشگاههای کشور کرده بود و ظرف 8 سال گذشته توانسته بود پایگاههایی در دانشگاه تهران، امیرکبیر، علامه، ساری و همدان ایجاد کند.



بنا برگزارش این سایت منابع امنیتی گفته‌اند که این هسته کمونیستی با طیف دفتر تحکیم وحدت (علامه) نیز ارتباط داشته و حتی تعدادی از اعضاء شورای مرکزی تحکیم، جزء سرشاخه های اصلی این حلقه بوده اند.



رجانیوز به نقل از همین منابع امنیتی می‌نویسد: "برنامه هسته کمونیستی در آستانه روز 16 آذر امسال، به آشوب کشیدن دانشگاه‌ها از طریق تحرکات خشونت آمیز بوده است. این طیف با تهیه مواد آتش زا از قبیل کوکتل مولوتف و نارنجک و همچنین انتشار هماهنگ بیانیه ها و نشریات با محتوای تند و اهانت آمیز قصد تحریک دانشجویان در روز 12 آذر در دانشگاههای سراسر کشور را داشته است."

این اتهامات پیش از این نیز در اطلاعیه هفدهم آذرماه وزارت اطلاعات درباره دستگیری دانشجویان قید شده بود.


برپایه گزارش رجانیوز نهادهای امنیتی ضمن بازداشت 2 مرحله‌ای سرشاخه‌های این جریان در برخی دانشگاه‌ها، به ادامه همکاری با کمونیست‌ها تذکر جدی داده‌اند.



"رجا نیوز در مورد سعید حبیبی، عضو دستگیر شده تحکیم گفته است: "سعید.ح. عضو سابق شورای مرکزی تحکیم (علامه) به عنوان سرخط جریان کمونیستی دستگیر شده است. وی در سال 78 نیز در دانشگاه زنجان به عنوان نماینده دفتر تحکیم به دفاع از سازمان مجاهدین خلق پرداخته بود. او دانشجوی اخراجی آموزشی دانشگاه علم و صنعت می باشد که به سبب خویشاوندی با یکی از مسئولان دولت سابق، اجازه ادامه تحصیل یافت."



بنا به گفته رجا نیوز و به نقل از منابع امنیتی، تعدادی از بازداشت شدگان به گرایشات مارکسیستی و تلاش برای ایجاد آشوب و تنش در دانشگاهها اعتراف کرده‌اند.



یکی از منابع دانشجویی که نخواست نامش فاش شود، به رادیو زمانه گفت که دانشجویان چپ دستگیر شده همچنین متهم به دریافت کمک مالی از یکی از احزاب کمونیست اروپایی و یک جریان چپ خارج از کشور شده‌اند. این منبع اعلام کرد منابع امنیتی در تلاش هستند تا اعترافات دانشجویان چپ را مبنی بر ارتباط با گروه‌های سیاسی تندرو و کشورهای خارجی بگیرند.

وزارت اطلاعات شنبه شب از مرحله دوم دستگیری تعدادی از افرادی که قصد داشتند در دانشگاه تهران اقدام به ایجاد درگیری کنند، خبر داده بود.

سخنگوی قوه قضاییه نیزروز سه‌شنبه اعلام کرد درحوادث اخیر دانشگاه تهران، پنج نفر در محیط دانشگاه بازداشت شده‌اند. وی "بی نظمی و برهم زدن امنیت" را به عنوان دلیل بازداشت این دانشجویان ذکر کرد.
سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد که بنا به گفته دادسرای عمومی و انقلاب تهران یک نفر ازدستگیر شدگان دانشجو و چهار نفر دیگر غیردانشجو هستند. سخنگوی قوه قضاییه تعداد بازداشت‌شدگان حوادث دانشجویی در چند ماه اخیر را حدود ‪ ۲۰‬تا ‪ ۲۵‬ نفر اعلام کرد.

نظرهای خوانندگان

اين يك شگرد رسانه اي است كه وقتي خبري جعل يا دروغ يا تحريفي است به نقل از منبعي كه خواست نامش فاش نشود باين مي شود
ارتباط اين گروهك ها به خارج واضحه!

-- ميم نقطه ، Dec 13, 2007 در ساعت 03:59 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)