تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

مخالفت مجلس با درخواست حیاتی دولت

نمایندگان مجلس با دو فوریت و یک فوریت لایحه متمم بودجه سال 1386 کل کشور جهت تامین اعتبار مورد نیاز واردات کالاهای اساسی مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز مجلس دو فوریت لایحه اصلاح جداول شماره 4 و 8 قانون برنامه چهارم توسعه و متمم بودجه سال 1386 کل کشور جهت تامین اعتبار مورد نیاز واردات کالاهای اساسی را بررسی و با آن مخالفت کردند.

نمایندگان با 87 رای مخالف، 96 رای موافق، 12 رای ممتنع از مجموع 215 نماینده حاضر با دو فوریت این لایحه مخالفت کردند.
سپس یک فوریت این لایحه به رای نمایندگان مجلس گذاشته شد و با 96 رای مخالف، 95 رای موافق و 13 رای ممتنع از مجموع 216 نماینده حاضر یک فوریت این لایحه نیز به تصویب نرسید.

بر اساس ماده واحده این لایحه به دولت اجازه داده می‌شد جهت تامین اعتبار خرید و واردات کالاهای اساسی و یا ضروری نسبت به برداشت مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون دلار از محل حساب ذخیره ارزی به صورت ارزی اقدام نماید.

با این اقدام نمایندگان دست دولت برای تامین کالاهای اساسی در آستانه فصل زمستان و نوروز بسته خواهد شد. به طوریکه این اقدام را می توان مخالفت مجلس با درخواست حیاتی دولت تلقی کرد.

به نظر می رسد که این اقدام نمایندگان به نوعی اقدامی تلافی‌جویانه برای نادیده گرفتن نقش نظارتی مجلس در نحوه بودجه نویسی سال آتی باشد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)