تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

نامه ۵۱ نماینده برای فروش بنزین آزاد

۵۱ تن از نمایندگان مجلس با انتشار نامه‌ای خواستار عرضه بنزین آزاد از سوی دولت شدند.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، محمدرضا میرتاج الدینی، نماینده تبریز با اعلام این خبر، افزود: "این نامه خطاب به رییس مجلس تهیه شده است تا استفساریه نمایندگان در مورد عرضه آزاد بنزین به مردم برای بررسی در مجلس در اولویت قرار گیرد."

میرتاج الدینی گفت: "تعداد زیادی از این نمایندگان با این امر موافق بوده و در استفساریه قبل نیز بیش از 150 امضا جمع شده بود که نامه فوق در ادامه نامه استفساریه بوده تا مجددا این امر در دستورکار مجلس قرار گیرد."

به گفته وی "در نامه تهیه شده از سوی نمایندگان برای عرضه آزاد بنزین دو پیشنهاد به هیات رییسه ارائه شده است، که پیشنهاد اول در اولویت قرار دادن همان استفساریه قبلی و پیشنهاد دوم تشکیل جلسه غیر علنی در مجلس با صحبت 3 موافق و 3 مخالف در مورد عرضه آزاد بنزین با حضور نمایندگان دولت است تا نهایتا با رای نمایندگان تصمیم گیری نهایی صورت گیرد. " وی افزود: "در مورد چگونگی پاسخ به پیشنهاد دوم نمایندگان، باید منتظر باشیم. "

به گفته میرتاج الدینی "اگر استفساریه عرضه آزاد بنزین در مجلس رای بیاورد، دست دولت نسبت به تعیین قیمت آزاد بنزین باز گذاشته می شود و مجلس قیمتی برای عرضه آزاد بنزین اعلام نمی کند، بنابراین دولت می تواند با توجه به شرایط موجود، بنزین را دو نرخی (هم به صورت سهمیه بندی و هم آزاد) عرضه کند."

نماینده تبریز در مجلس با اشاره به این که در این شرایط، قیمت عرضه آزاد به صورت قیمت تعادلی عرضه می شود، گفت: "در حال حاضر نرخی که در میان مردم به صورت آزاد خرید و فروش می شود بین 300 تا 350 تومان است که در این شرایط دولت می تواند در این سه ماه باقی مانده از سال با حفظ سهمیه بندی، عرضه آزاد بنزین را با قیمت 300 تومان تعیین کند که این قیمت، نرخی تعادلی است."

میرتاج الدینی همچنین گفت: "در حال حاضر نرخ آزاد بنزین در جامعه به صورت غیررسمی موجود است و تاثیری بر تورم نخواهد داشت. "

با سهمیه‌بندی شدن بنزین این روزها نه تنها خبری از روان شدن ترافیک نیست، بلکه با نگاهی به سطح شهر تهران می توان تعداد زیادی خودرو تک سرنشین را یافت، که دغدغه کمبود بنزین ندارند.

تشکیل بازار سیاه بنزین در پمپ بنزین‌ها توسط اشخاصی که دارای سهمیه‌های خاص هستند، سبب شده تا بنزین با قیمت آزاد در اختیار مردم به صورت غیرقانونی قرار بگیرد.

این امر از یک سو، سبب شده تا تاکسی ها و خودروهای عمومی بنزین خود را بفروشند و از سوی دیگر حمل و نقل عمومی در سطح شهر با مشکل مواجه باشد. بر این اساس نمایندگان معتقدند، دولت باید قانون را به طور کامل اجرا کند و بنزین آزاد در اختیار مردم قرار دهد.

نظرهای خوانندگان

بنزين آزادشود

-- محمدعلي سالاري ، Mar 3, 2008 در ساعت 02:29 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)