تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

وزیر دفاع ایران: به دنبال بمب اتم نبودیم

مصطفی محمد نجار، وزیر دفاع ایران در اظهار نظری ادعای سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده را، مبنی بر این که تهران تا پیش از سال 2003 برنامه نظامی هسته‌ای داشته است، تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر دفاع ایران با بیان این که ایران در هیچ دوره زمانی به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نخواهد بود، گفت: "اصولاً سلاح هسته‌ای را با مبانی دینی و اصولی انسانی و دکترین دفاعی خود در تعارض می دانیم. "

مصطفی محمد نجار افزود: "کتمان حقایق از سوی مقامات آمریکایی پیرامون برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را نمی‌توان یک اشتباه تلقی کرد، زیرا این اقدام آنان به دروغ، پنهان‌کاری و فریبکاری نزدیک‌تر است."

وزیز دفاع ایران گفت: "هیات حاکمه آمریکا به جای اصلاح سیاست‌ها و اتخاذ رویکرد منطقی به تحریف دست کاری حقایق و اتهام زنی برای توجیه سیاست‌های غلط و خصمانه خود متوسل می‌شود. در حالی که حقیقت آن است که ایران صرفاً به دنبال بهره برداری صلح آمیز از فناوری هسته‌ای است و این فناوری نه تنها هیچ کشوری را تهدید نمی‌کند بلکه در آینده می‌تواند در خدمت اهداف صلح طلبانه سایر کشورهای منطقه نیز قرار گیرد."

تا کنون درباراه این گزارش دیدگاه‌های گوناگونی دیده شده است. در حالی که محمود احمدی‌نژاد این گزارش را بزرگترین پیروزی ملت ایران در یک صد سال اخیر اعلام کرد و سخنگوی وی در اولین دقایق انتشار آن را یک دروغ بزرگ توصیف کرد.
منوچهر متکی، وزیر امور خارجه ایران نیز این گزارش را دربردارنده بخش‌های "درست" و نادرست" عنوان کرده است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)