تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

جنتی: اصل بر برائت نیست

دبیر شورای نگهبان در تازه‌ترین سخنان خود اصل برائت برای بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات را فاقد پشتوانه حقوقی دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس،احمد جنتی که در همایش مسئولان دفاتر نظارتی شورای نگهبان در استان‌ها سخن می‌گفت، اظهار داشت: "بحث «اصل بر برائت افراد است؛ مگر این که خلافش ثابت شود»پشتوانه حقوقی صحیحی ندارد."

احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، تا کنون در دو مقطع بسیار خبر ساز بوده است. او در زمان انتخابات مجلس ششم، و پس از گذشت سه روز از زمان قانونی حاضر به تایید انتخابات حوزه تهران نشد و سرانجام برگزیدگان از سوی آیت الله خامنه‌ای توانستند به مجلس راه یابند.

جنتی همچنین در آن انتخابات با ابطال ۷۰۰ هزار رای مردم تهران موافقت کرد که در نتیجه این اقدام علیرضا رجایی از فهرست خارج و غلامعلی حداد عادل، رییس کنونی مجلس به جا وی وارد پارلمان شد.


او از چهره های تندرو روحانیت مبارز و از مخالفان سر سخت اصلاح طلبان است که نزدیکی فکری بسیاری به دولت جدید دارد. از وی در محافل سیاسی به عنوان پدر معنوی انصار حزب الله نیز یاد می شود. از جمله مشاغل او ریاست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

جنتی در ادامه سخنان خود با بیان این که وی برای خدا کار می‌کند افزود : "در درجه اول باید کار ما رنگ خدایی و دینی داشته باشد و نه این که به کار خود فقط به عنوان یک شغل نگاه کنیم. "

دبیر شورای نگهبان گفت: "اگر توانایی‌ها و صلاحیت‌های فردی برای تصدی یک مسئولیت احراز نشود؛ نمی‌توان او را برای تصدی مسئولیت تایید کرد."

وی افزود: "هنگام سپردن مسئولیت به افراد بحث از احراز صلاحیت مطرح می‌شود و احراز صلاحیت یعنی این که اثبات شود یک شخص صلاحیت اجرای یک مسئولیت را دارد."

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: "هیات‌های اجرائی در مرحله اول و هیات‌های نظارت و شورای نگهبان در مراحل بعدی وظیفه دارند مانع ورود افراد غیرصالح به مجلس شوند."

نظرهای خوانندگان

در بخشي از اين سخنان سخيفانه آيت الله اعظما ،" ابوالرتجاع "جنتي گفته شده كه براي خدا كار ميكنيم آيا اماري هست كه اين بنده سبك سر ماهانه چقدر حقوق مي گيرد اگر ميداني دست اين فرزند ناخلف شيطان را رو كنيد آمين مرسي

-- من نه منم ، Dec 10, 2007 در ساعت 06:00 PM

حال چه کسی صلاحیت آن را دارد که در مورد صلاحیت دیگران تصمیم بگیرد ، جای بسی پرسش است .
اصولا یکی از موانع ما ایرانیان برای نیل به دموکراسی ، "قانونگذاری اولی الامر" است .
و تا این اولی الامر را بازنشسته نکنیم ، داستان بر همین منوال است . عیادی و یاران او با مغلطه کاری و لقلقه زبان و در صورت عدم کفایت ، با شلاق های چند جداره و شکنجه سفید و "شی سخت" سعی دارند حق تصمیم گیری مردم برای خودشان که از مهمترین حقوقی است که با آن زاده می شوند را به انحا مختلف و اشکال و بهانه های گوناگون از آنها صلب کنند.
حال این بهانه روزی "خطر کمونیسم" و "حرکت بسوی دروازه های تمدن " بود توسط "ضل الله" .
اکنون هزازان بار مخوف تر توسط "فقها الله" و جانشینان امام ته چاه "عج" با شعار حکومت اسلامی و صدور اسلام ناب محمدی ورسیون 12 (اثنی عشری) به تمام جهان . در صورت امکان حتی سیارات دیگر !

-- سیاوش بیدگانی ، Dec 11, 2007 در ساعت 06:00 PM

nim saat fekr kardam chi begam, be natije naresidam. be nazaram az bas tarze tafakoresh chert o perte, mokham nemitoone tajzie o tahlilesh kone.

-- mohammad ، Dec 11, 2007 در ساعت 06:00 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)