تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

پورمحمدی در مراسم گشایش ستاد انتخابات شرکت نکرد

به رغم اطلاعیه‌ رسمی روز شنبه وزارت كشور مبنی بر حضور مصطفی پورمحمدی وزیر كشور در مراسم آغاز به كار رسمی ستاد انتخابات این مراسم صبح امروز یكشنبه بدون حضور وزیر كشور و با شركت سردار علیر‌ضا افشار معاون سیاسی وزیر كشور و رییس ستاد انتخابات هشتمین دوره مجلس در محل ستاد انتخابات برگزار شد.

این در حالی است که پیش از این سردار ذوالقدر، قائم مقام وزیر کشور از مقام خود کناره‌گیری کرده و بنا بر اخبار تایید نشده، وی به توصیه افرادی خارج از وزارتخانه کنار گذاشته شده است. همچنین شایعاتی نیز در مورد استعفای شخص وزیر منتشر شده است که وی آن را تکذیب نکرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، علیر‌ضا افشار كه به عنوان رییس ستاد انتخابات در حاشیه این مراسم در كنفرانس خبری با خبرنگاران گفتگو می‌كرد، در خصوص برگزاری انتخابات رایانه‌ای گفت: "شمارش آرا در شهرهای بزرگ به ویژه تهران از طریق رایانه‌ صورت خواهد گرفت و نهایتاً آرا به صورت تجمیعی كه در انتخابات گذشته نیز سابقه دارد شمارش خواهد شد."

افشار به افزایش سن رای‌دهندگان به 18 سال و نیز استعفای 6 ماه قبل از ثبت‌نام انتخابات و نیز تغییرات در تبلیغات نامزدها را از جمله آخرین تحولات قانونی برای انتخابات برشمرد و هرگونه تغییر قانونی در خصوص انتخابات از سوی مجلس را در آینده محتمل دانست.

افشار ابراز امیدواری كرد كه در انتخابات مجلس هشتم بیش از 50 درصد واجدین شرایط شركت كنند.
افشار در باره اینكه" آیا احزاب می‌توانند نمایندگانی را در پای صندوق‌های اخذ رای داشته باشند یا نه؟ "،گفت: "این مسئله ممكن است اما تصریح قانونی ندارد."

وی گفت: "البته برای حضور نماینده خانه احزاب در ستاد انتخاباتی كشور بررسی‌ها ادامه دارد."

ربیس ستاد انتخابات در پاسخ به سئوالی درباره اینكه "آیا احزاب و گروه‌های فاقد مجوز می‌توانند در انتخابات فعالیت كنند"، گفت: "طبق مصوبه كمیسیون ماده 10 احزاب وزارت كشور، ایجاد ائتلاف، جبهه و عناوین مشابه از احزاب قانونی بلامانع است."

افشار در ادامه درباره سلامت انخابات گفت: "آن قدر دستگاه‌های نظارتی بر انتخابات نظارت دقیق دارند كه اجازه نمی‌دهند هیچ فرد یا گروهی از انتخابات سوء استفاده كند."

افشار درباره برخی اخبار مربوط به استعفای پورمحمدی و برخی مدیران و اینكه آیا چنین خبرهایی در انتخابات تاثیر خواهد داشت یا خیر؟ گفت: "چنین حاشیه‌هایی تاثیر چندانی در انتخابات ندارد ما باید سعی كنیم شایعات را كنترل كنیم تا تاثیر منفی خود را در انتخابات نگذارند. آنچه در ستاد انتخابات قرار دارد تشویق مردم به حضور حداكثری در پای صندوق‌های رای است."

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)