تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

دستگیری دانشجویان چپ به‌خاطر "تیر و کمان و کتب ضاله"

پس از گذشت چند روز از دستگیری بیش از 20 نفر از دانشجویان چپ در تهران و چند شهر دیگر و بی‌خبری خانواده‌های ایشان از فرزندان‌شان، روز شنبه 17 آذر نهایتاً وزارت اطلاعات به‌عنوان نخستین نهاد رسمی در این باره اطلاعیه‌ای صادر کرد و مسئولیت این دستگیری را به‌عهده گرفت.

در اطلاعیه وزارت اطلاعات که عنوان آن "دستگیری عوامل اخلالگر در دانشگاه تهران" است، و از سوی روابط عمومی این وزارت‌خانه صادر شده آمده است "تعدادی اخلالگر که با استفاده از کارت جعلی دانشجویی به قصد برگزاری تجمع غیر قانونی مقابل دانشکده فنی دانشگاه تهران وارد دانشگاه شده بودند با هوشیاری ماموران سازمان اطلاعات استان تهران شناسایی و دستگیر شدند."

به این ترتیب وزارت اطلاعات نه تنها هویت دانشجویی دستگیر شدگان را، که پیش از این در خبر ويژه روز چهارشنبه هفته گذشته روزنامه کیهان مورد تایید قرار گرفته بود، انکار کرده، بلکه بازداشت دانشجویان در خانه‌هایشان را نیز کلاً نادیده گرفته است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: "افراد دستگیر شده توسط گروهی از معاندین نظام و جریانات سیاسی انحرافی از شهرهای مختلف فرا خوانده شده بودند تا ضمن راه اندازی اجتماع غیرقانونی درگیری ایجاد کنند و فضای علمی فرهنگی دانشگاه را به آشوب و اغتشاش بکشانند."

توضیح بیانیه وزارت اطلاعات درباره شیوه‌ای که این افراد قرار بود "دانشگاه را به آشوب بکشند" از این قرار است "آشوبگران از قبل اقدام به تهیه تیروکمان، جمع آوری سنگ و ساخت نارنجکهای صوتی قوی نموده بودند و از دستگیرشدگان مقادیر قابل توجهی نشریات موهن، کتب ضاله، اعلامیه‌های حاوی توهین به مقدسات و مشروبات الکلی کشف و ضبط شده است."

بیانیه وزارت اطلاعات از سوی خبرگزاری مهر منتشر شده است.

دستگیری "دانشجویان چپ" در آستانه ۱۶ آذر

نظرهای خوانندگان

اگر روبروی دانشگاه دستگیر شده بودند پس این همه وسایل را چطور همراه خورد آورده بودند؟ نشریات موهن، کتب ضاله، مشروبات الکلی! این ها را همه همراه داشتند؟ بابا بگو با یک لیموزین آمده بودند جلوی دانشگاه خیال خودت را راحت کن دیگر!

-- طاها بذري ، Dec 9, 2007 در ساعت 09:23 PM

وزارت اطلاعات چه وقت مي خواهد دست از فريبكاري بردارد. در ادبياتش دانشجو ميشود معاند نظام ، نشريه دانشجويي مجوزدار ميشود كتب ضاله و هزار انگ مسخره ديگر هم مي زنند، مردم را هم نفهم حساب مي كنند

-- ش ، Dec 9, 2007 در ساعت 09:23 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)